اخبار نساجی

ایران به ارمنستان بنزین صادر می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران به ارمنستان بنزین صادر می کند

با حضور وزیران نفت و انرژی ایران و ارمنستان بعدازظهر امروز سه شنبه قرارداد تامین سوخت و فرآورده های مورد نیاز این کشور همسایه امضا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور وزیران نفت و انرژی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بعدازظهر امروز سه شنبه قرارداد جدید تامین سوخت مایع و فرآورده های نفتی بین دو کشور در تهران امضا می شود.

با امضای این قرارداد جدید، ایران بخشی از فرآورده های نفتی مورد نیاز ارمنستان همچون بنزین، گازوئیل، نفت سفید، سوخت هواپیمای این کشور همسایه را تامین خواهد کرد.

در سالهای اخیر مقامات نفتی ایران و ارمنستان برای ساخت یک پایانه مشترک نفتی در مرز دو کشور و به منظور افزایش تبادل فرآورده های مختلف نفتی مذاکرات متعددی را انجام داده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین پیش تر مطالعات ساخت یک خط لوله جدید انتقال فرآورده های نفتی از تبریز به منطقه یرسخ ارمنستان در دستور کار مقامات نفتی دو کشور قرار داشته است که پیش بینی می شود در مذاکرات روز جاری توافقات جدیدی در این باره حاصل شود.

در حال حاضر ایران قراردادهایی به منظور صادرات گازوئیل، بنزین، نفت کوره و نفت سفید با عراق، افغانستان و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق آسیا در دست اجرا دارد.

به گزارش مهر، در شرایط فعلی ظرفیت تولید بنزین ایران به حدود ۵۰ میلیون لیتر در روز و ظرفیت تولید گازوئیل ایران به مرز ۱۰۰ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است که پیش بینی می شود تا سال آینده ظرفیت تولید این دو فرآورده استراتژیک نفتی با استانداردهای یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا افزایش یابد.

ایران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۹ میلیارد دلار انواع فرآورده های نفتی همچون بنزین پایه، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید و سوخت هواپیما به کشورهای مختلف جهان صادر کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×