مد و پوشاک

یک طراح پوشاک: سبک پوشش ما با فرهنگ غنی اسلامی فاصله دارد

سمیه هنروری طراح لباس و عضو کمیته طراحی پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در گفتگو با ستاد خبری این جشنواره به اهمیت پوشش اسلامی اشاره کرد.

هنروری با اشاره به تعریف مد اسلامی در کشور خاطر نشان کرد:  در ایران به عنوان یک کشور مسلمان تعریف درستی از مد اسلامی وجود ندارد. شاید بتوان گفت هنوز با فرهنگ پوشش اسلامی قدری بیگانه هستیم در صورتی که پوشش اسلامی مبتنی بر حجاب، کامل و زیبا است و قابلیت‌های متعددی دارد. به یقین فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری‌ست. به اعتقاد من چگونگی طراحی بر مبنای فرهنگ پوشش اسلامی نیاز به آموزش دارد.

وی افزود: چگونه پوشیدن مهم است، انتخاب لباس قوانینی دارد که باید بر مبنای آن‌ها پوشش خود را انتخاب کنیم. متاسفانه در جامعه کنونی ما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد چرا که اکثر مردم بدون توجه به مد و سبک پوشش و تنها با تکیه بر سلایق شخصی خود پوشاک‌شان را انتخاب می‌کنند.

این طراح با انتقاد از لباس‌هایی که برای عوامل جشنواره فیلم فجرطراحی شده بود گفت: متاسفانه لباس‌های طراحی شده برای هنرمندان در جشنواره امسال فیلم فجر از کم ترین خلاقیت و زیبایی برخوردار بودند. فکر می‌کنم برگزار کنندگان جشنواره برای بهتر دیدن شدن این جشنواره می توانستند آثار خلاقانه تری را مورد استفاده قرار دهند. ما طراحان خوبی در کشور داریم که می‌توانستند با نبوغ خود به خلق ایده و نوآوری‌هایی بکر دست بزنند؛ ولی متاسفانه گاه طراحان با کم لطفی و بی‌توجهی از سوی مسئولان مواجه می‌شوند.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به همت بنیاد فرهنگی اصناف ایران و به دبیری منصور حسینی برگزار خواهد شد. علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویداد‌ها و فراخوان شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی مراجعه کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×