اخبار فرش ماشینی

فرش ایران در راه ۴ بازار جدید!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فیض الهی همچنین از برنامه ریزی برای حضور فرش ایرانی در قطر و امارات خبرداد و گفت: حضور در این کشورها به منظور تسهیل در صادرات به کشورهای دیگر صورت می‌گیرد و البته تلاش برآن است تا بازارهای قبلی نیز حفظ شود.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران از پذیرش ۱۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از نمایشگاه فرش دستباف خبر داد و گفت: فرش ایرانی راه خود را به روسیه، مالزی، آفریقای جنوبی و چین باز کرده است.

مجتبی فیض الهی در خصوص وضعیت تولید داخلی فرش دستباف ایران گفت: آنچه لازمه رشد تولیدات فرش به شمار می رود، حمایت فنی و تسهیلاتی است که اخیرا دچار مشکلاتی در آن شده ایم، چرا که در گذشته در تسهیلات دولت، مبلغی به عنوان کمک های فنی- اعتباری در اختیار مرکز ملی فرش ایران قرار می‌گرفت تا از طریق انعقاد قرارداد با بانکها بتواند تولید کنندگان را حمایت کند.

وی افزود: حضور فعال در بازارهای جهانی نیازمند تقویت تولید داخلی، توجه به بازارهای سنتی صادراتی و نگاه به بازارهای نوظهور است که در همین زمینه حضور قدرتمند فرش دستباف ایرانی در کشورهایی چون روسیه، چین، مالزی و آفریقای جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

فیض الهی همچنین از برنامه ریزی برای حضور فرش ایرانی در قطر و امارات خبرداد و گفت: حضور در این کشورها به منظور تسهیل در صادرات به کشورهای دیگر صورت می‌گیرد و البته تلاش برآن است تا بازارهای قبلی نیز حفظ شود.

وی افزود: در جهت بهبود بازارهای جدید، انجام تبلیغات برای شناساندن فرش دستباف ایرانی به دنیا را در دستور کار قرار داده ایم که اعزام هیئت های تجاری در این زمینه رونق یافته است، به طوری که در سال گذشته پنج هیئت و در سال کنونی هم دو هیئت اعزام کرده‌ایم تا طی آن، مراحل عملیاتی تبلیغاتی ما تکمیل شود .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فیض الهی گفت: ایجاد مراکز تجاری در بازار و حرکت به سمت صادرات پایدار از جمله مواردی است که به آن توجه ویژه شده است.

معاون مرکز ملی فرش ایران به پذیرش هیئت های تجاری در نمایشگاه فرش امسال اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه بین المللی فرش دستباف که اول تا هفتم مهرماه برگزار می شود، حدود ۱۰۰ نفر در قالب هیئت های تجاری پذیرش شده اند.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران کاهش بهای قیمت تمام شده، پوشش بیمه ای و اعطای تسهیلات داخلی و بهبود تسهیلات صادرات سراسری را از جمله مواردی دانست که می تواند باعث افزایش سطح در آمدی کشور در صنعت فرش دستباف کشور شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×