اخبار نساجی

۳۲۷ هزار سکه پیش فروش شده تحویل شد / صدور گواهی سپرده برای ۷۵ درصد خریداران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

۳۲۷ هزار سکه پیش فروش شده تحویل شد / صدور گواهی سپرده برای ۷۵ درصد خریداران بازار مالی - براساس گزارش بانک مرکزی صاحبان 30 درصد از سکه های پیش فروش شده برای دریافت سکه های خود به بانک مراجعه نکرده اند.  علی پاکزاد: با توجه به پیش فروش 8.5 میلیون قطعه سکه در سال گذشته تا 23 اردیبهشت ماه موعد تحویل 22 درصد از این سکه ها یعنی معادل 1.8 هزار سکه فرار رسیده است که صاحبان 30 درصد از این سکه ها هنوز برای دریافت سکه هایشان مراجعه نکرده اند و خریداران 1.3 میلیون سکه به بانکها مراجعه کرده اند و از این تعداد نیز تنها معادل 327 هزار قطعه سکه به مردم داده شده و به ازای 981 هزار قطعه سکه دیگر از سوی بانک گواهی سپرده صادر شده است. در گزارش منتشر شده توسط روابط عمومی بانک مرکزی به نقل از پیمان قربانی، مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی آمده است : تاکنون موعد تحویل حدود 22 درصد از سکه های پیش فروش شده فرا رسیده که حدود 70 درصد آنها تحویل یا تبدیل به ابزارهای جایگزین شده است. علاوه براین، تعداد قابل توجهی از سکه هایی که هنوز موعد تحویلشان فرا نرسیده تبدیل به ابزارهای مزبور شده است. مطابق پیش بینی ها، با توجه به تحولات بازار داخلی و جهانی طلا در روزهای اخیر و جذابیت اوراق گواهی سپرده، استقبال از این ابزار به طور فزایندهای رو به افزایش است، به گونه ای که استفاده از ابزارهای جایگزین به بیش از 4 برابر سکه های دریافتی رسیده است. به عبارت دیگر، به ازای هر سکه دریافتی، بیش از 4 سکه به اوراق گواهی سپرده یا سایر ابزارهای جایگزین تبدیل میگردد.      قابل ذکر است بر اساس این گزارش امکان استفاده از اوراق گواهی سپرده برای تمامی افرادی که در طرح پیش فروش سکه مشارکت نموده اند وجود دارد(صرف نظر از موعد تحویل سکه ها در سال جاری)، همچنین با توجه به اینکه موعد تحویل درصد بالایی از سکه های پیش فروش شده در اواخر هفته جاری و هفته آینده فرا می رسد. به هموطنانی که موعد تحویل سکه های آنها در فاصله زمانی مزبور قرار دارد و تمایل دارند از اوراق گواهی سپرده به جای سکه استفاده نمایند توصیه می شود، به منظور پرهیز از ازدحام در شعب بانک ملی و صرفه جویی در وقت و زمان خود، زمان مراجعه به بانک را به تاخیر نیانداخته و طی روزهای آتی به شعب مربوطه مراجعه نمایند. همچنین کسانی که به هر دلیلی مایل به دریافت سکه های پیش خریدی هستند می توانند با توجه به فرصت داده شده در موعد ثبت نام، زمان مراجعه به بانک را مدیریت نمایند تا با ازدحام در بانک در روزهای اوج سررسیدها مواجه نشوند. درضمن به منظور تامین ترجیحات و افزایش اختیار پیش خرید کنندگان سکه، امکان تبدیل بخشی از سکه ها به ابزارهای جایگزین نیز فراهم شده و هموطنانی که قصد دارند تعدادی از سکه های ثبت نامی را در سررسید دریافت نمایند اما تمایل دارند تعدادی از آنها را به گواهی سپرده تبدیل نمایند می توانند بدون توجه به موعد تحویل سکه جهت تبدیل و دریافت گواهی سپرده به شعبه مربوطه مراجعه و از این امکان بهره مند شوند.

بازار مالی – براساس گزارش بانک مرکزی صاحبان ۳۰ درصد از سکه های پیش فروش شده برای دریافت سکه های خود به بانک مراجعه نکرده اند.

علی پاکزاد: با توجه به پیش فروش ۸.۵ میلیون قطعه سکه در سال گذشته تا ۲۳ اردیبهشت ماه موعد تحویل ۲۲ درصد از این سکه ها یعنی معادل ۱.۸ هزار سکه فرار رسیده است که صاحبان ۳۰ درصد از این سکه ها هنوز برای دریافت سکه هایشان مراجعه نکرده اند و خریداران ۱.۳ میلیون سکه به بانکها مراجعه کرده اند و از این تعداد نیز تنها معادل ۳۲۷ هزار قطعه سکه به مردم داده شده و به ازای ۹۸۱ هزار قطعه سکه دیگر از سوی بانک گواهی سپرده صادر شده است.

در گزارش منتشر شده توسط روابط عمومی بانک مرکزی به نقل از پیمان قربانی، مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی آمده است : تاکنون موعد تحویل حدود ۲۲ درصد از سکه های پیش فروش شده فرا رسیده که حدود ۷۰ درصد آنها تحویل یا تبدیل به ابزارهای جایگزین شده است. علاوه براین، تعداد قابل توجهی از سکه هایی که هنوز موعد تحویلشان فرا نرسیده تبدیل به ابزارهای مزبور شده است. مطابق پیش بینی ها، با توجه به تحولات بازار داخلی و جهانی طلا در روزهای اخیر و جذابیت اوراق گواهی سپرده، استقبال از این ابزار به طور فزایندهای رو به افزایش است، به گونه ای که استفاده از ابزارهای جایگزین به بیش از ۴ برابر سکه های دریافتی رسیده است. به عبارت دیگر، به ازای هر سکه دریافتی، بیش از ۴ سکه به اوراق گواهی سپرده یا سایر ابزارهای جایگزین تبدیل میگردد.

قابل ذکر است بر اساس این گزارش امکان استفاده از اوراق گواهی سپرده برای تمامی افرادی که در طرح پیش فروش سکه مشارکت نموده اند وجود دارد(صرف نظر از موعد تحویل سکه ها در سال جاری)، همچنین با توجه به اینکه موعد تحویل درصد بالایی از سکه های پیش فروش شده در اواخر هفته جاری و هفته آینده فرا می رسد. به هموطنانی که موعد تحویل سکه های آنها در فاصله زمانی مزبور قرار دارد و تمایل دارند از اوراق گواهی سپرده به جای سکه استفاده نمایند توصیه می شود، به منظور پرهیز از ازدحام در شعب بانک ملی و صرفه جویی در وقت و زمان خود، زمان مراجعه به بانک را به تاخیر نیانداخته و طی روزهای آتی به شعب مربوطه مراجعه نمایند. همچنین کسانی که به هر دلیلی مایل به دریافت سکه های پیش خریدی هستند می توانند با توجه به فرصت داده شده در موعد ثبت نام، زمان مراجعه به بانک را مدیریت نمایند تا با ازدحام در بانک در روزهای اوج سررسیدها مواجه نشوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

درضمن به منظور تامین ترجیحات و افزایش اختیار پیش خرید کنندگان سکه، امکان تبدیل بخشی از سکه ها به ابزارهای جایگزین نیز فراهم شده و هموطنانی که قصد دارند تعدادی از سکه های ثبت نامی را در سررسید دریافت نمایند اما تمایل دارند تعدادی از آنها را به گواهی سپرده تبدیل نمایند می توانند بدون توجه به موعد تحویل سکه جهت تبدیل و دریافت گواهی سپرده به شعبه مربوطه مراجعه و از این امکان بهره مند شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×