اخبار فرش ماشینی

با شلوارهای جین کهنه خود فرش درست کنید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با شلوارهای جین کهنه خود فرش درست کنید

شلوارهای جین امروزه از محبوب ترین و پرمصرف ترین نوع شلوار هستند که در کشورهای مختلف بین زنان، مردان، نوجوانان و کودکان علاقمندان زیادی دارد. به دلیل مصرف بالای این نوع از شلوار میزان استهلاک و کهنه شدن آن نیز زیاد است. از طرفی امروزه صنعت مد نیز در عرصه تولید شلوارهای جین وارد شده و این تنوع  باعث شده تعداد فروش جین بالاتر برود. با توجه به اینکه پارچه های جین به دلیل دوام بالا و استحکام آن بعد از دور انداخته شدن و یا از رده خارج شدن توسط خریداران، می توانند دوباره به چرخه مصرف برگردند. این مسئله یعنی بازیافت محصولات دور ریختنی که قابلیت مصرف مجدد دارند در کشورهای پیشرفته جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مصارف خوب پارچه های جین پس از دور انداخته شدن مصرف به عنوان یک زیر انداز فانتزی و مدرن است.
لوازم مورد نیاز برای این کار عبارتند از: چند جفت شلوار جین آبی کهنه، نخ آبی برای دوخت، سوزن، پارچه زمینه، فوم یا موکت.
در ابتدا شلوارها را از زیر جیب به طور کامل برش دهید و پارچه های شلوار را از محل دوخت آن باز کنید و آنرا به یک سطح کاملاً صاف تبدیل کنید.
تولید این فرش تا حد بسیار زیادی به خلاقیت و مهارت های شما بستگی دارد به همین خاطر مدل های گوناگونی برای این کار وجود دارد. یکی از راههای معمول این است که پارچه جین را به تکه های مربع یا مستطیل شکل مساوی برش بزنید و با کنار هم قرار دادن این تکه ها، فرش دلخواه خود را بسازید. مثلاً می توانید آن را به قطعات ۲۰ × ۲۰ سانتی متر برش بزنید. برای اتصال این قطعات به یکدیگر می توانید از دوخت معمولی آنها به یکدیگر استفاده کنید اما راه بهتر این است که این تکه ها را به شکل دلخواه خود بر روی یک پارچه زمینه، فوم و یا موکت بسیار نازک متصل کنید.
جالب است بدانید این نوع فرش ها در بزرگترین نمایشگاههای فرش و کفپوش دنیا در غرفه شرکت های تولیدکننده به قیمت های بسیار قابل توجهی به فروش می رسند چرا که علاوه بر زیبایی توانسته اند به مسئله بسیار مهم بازیافت و حفظ محیط زیست توجه کنند.

دقت کنید که وقتی می خواهید تکه های مختلف پارچه های جین که شاید از چند شلوار جین با بافت ها و رنگ بندی های مختلفی جدا شده اند را به هم متصل کنید، قرار دادن تکه هایی که از نظر رنگ و طرح با یکدیگر همخوانی دارند بسیار مهم است. این مسئله در فرش های pachwalk که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده نیز خیلی مهم است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×