اخبار نساجی

قیمت طلا به مرز ۱۷۰۰ دلار بازگشت

 

قیمت طلا به مرز 1700 دلار بازگشت

خوش‌بینی به تسهیل شرایط دریافت وام از سوی یونان قیمت طلا را به مرز ۱۷۰۰ دلار بازگرداند. قیمت هر اونس طلا که در روزهای گذشته تا سطح ۱۶۷۰ دلار نیز پایین آمده بود برای تحویل فوری روز جمعه ۱۷۰۷ دلار را نیز ثبت کرد و تا عصر روز قبل درمرز ۱۷۰۰ دلار تعدیل شد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، رویارویی بخش خصوصی یونان در مقابل شرایط دریافت وام توسط این کشور از اتحادیه اروپا که طی ماه‌های اخیر یکی از محوری ترین موانع پیش روی دولت این کشور بوده است، اواخر هفته گذشته تغییر وضعیت داد و به مشارکت حداکثری تبدیل شد و انتشار خبر بخشیده شدن برخی از مطالبات بخش خصوصی این کشور به دولت، موجب تقویت یورو و افزایش قیمت طلا در بازار های جهانی شد. خوش‌بینی نسبت به بهبود شرایط در یونان و تقویت بورس‌ها و قیمت کالاها در حالی است که بهبود شرایط اشتغال در بخش‌های غیر کشاورزی آمریکا نیز با بالابردن ریسک بازارها امکان افزایش قیمت اوراق بهادار و کالاها را بیشتر کرده است.

چشم‌انداز افت نرخ رشد اقتصادی چین همچنان به عنوان یک پارامتر تاثیرگذار بر قیمت‌های جهانی مطرح است. همچنین نرخ بهره در آمریکا بین صفر تا ۲۵ صدم درصد، در بانک مرکزی انگلیس نیم درصد و در بانک مرکزی اروپا یک درصد باقی مانده که پتانسیل بالقوه‌ای برای تمایل سرمایه‌گذاری در طلا به حساب می‌آید. با وجود ثابت ماندن نرخ بهره در منطقه یورو بانک‌ها و دولت‌ها به توجه و سرعت عمل بیشتر در بازگرداندن رونق به اقتصاد اروپا مورد توصیه قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۲ نرخ رشد اقتصادی در ۱۷ کشور عضو یورو تا ۱ دهم درصد کاهش خواهد داشت. به گفته کارشناسان دراین منطقه بانک‌ها تا ۲ درصد از عمل به تعهدات خود انحراف خواهند داشت.
بازار داخلی
بازار داخلی ارز و سکه در روز پایانی هفته شاهد افت ۱۰ تومانی قیمت دلار و ثابت ماندن قیمت سکه در سطح ۷۹۰ هزار تومان بود. قیمت دلار دربازار آزاد با ۱۰ تومان کاهش تا ۱۸۹۰ تومان پایین آمد. یورو بدون تغییر باقی ماند و پوند و ین ژاپن به ترتیب ۲۰ تومان و ۱۰ تومان افزایش یافت. در بازار سکه، سکه طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب بدون تغییر قیمت ۸۰۰ هزار تومان، ۳۹۰ هزار تومان و ۲۰۷ هزار تومان فروخته شدند. افزایش تقریبا ۲۰ دلاری قیمت طلادر بازارهای جهانی ممکن است امروز قیمت سکه و طلا را در بازار داخلی بالاتر ببرد.

فروش نوروزی سکه‌های گرمی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در تازه‌ترین خبرها آمده است شعب منتخب بانک پاسارگاد برای فروش نقدی سکه‌های گرمی بانک مرکزی بسیج شده‌اند. مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی گفت: بر اساس ضوابط تعیین شده، با کارت ملی به هر نفر دو قطعه سکه گرمی فروخته می‌شود. بنا براین گزارش به منظور پاسخ به تقاضای هموطنان برای خرید سکه‌های گرمی، شعب منتخب بانک پاسارگاد، سکه‌های گرمی بانک مرکزی را عرضه می‌کند. عباس کمره‌ئی گفت: با امضای تفاهمنامه با بانک پاسارگاد مقرر شد این بانک شعب منتخب خود را از روز یکشنبه برای فروش سکه گرمی بانک مرکزی به متقاضیان، تجهیز و در پایگاه اینترنتی خود اطلاع‌رسانی کند. عباس کمره‌ئی گفت: بر اساس ضوابط تعیین شده، با کارت ملی به هر نفر دو قطعه سکه گرمی فروخته می‌شود. وی درباره قیمت فروش سکه‌های گرمی گفت: قیمت فروش این سکه‌ها بر مبنای قیمت اونس جهانی طلا و میانگین قیمت فروش سکه گرمی در بانک کارگشایی، تعیین و روزانه به بانک پاسارگاد اعلام می‌شود. کمره‌ئی گفت: فروش سکه‌های گرمی تا پایان سال در بانک پاسارگاد ادامه خواهد یافت.

تداوم پیش فروش ۹ ماهه

مدیر کل ریالی و نشر در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها از تداوم پیش‌فروش ۹ ماهه سکه در هفته جاری با قیمت۵۹۸هزار و ۹۰۰ تومان نیز خبرداد و افزود: پیش‌فروش سکه با همان شرایط هفته قبل برای این هفته ادامه خواهد داشت.

کمره‌ئی درباره احتمال راه‌اندازی سایت اینترنتی پیش فروش سکه تا قبل از پایان سال نیز گفت: اقدامات مربوط به این سایت در حال انجام است؛ اما زمان دقیقی برای راه‌اندازی آن نمی‌توان اعلام کرد.
وی همچنین تعداد سکه‌های پیش فروش شده تا کنون را ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه اعلام کرد.
وی پیش‌تر اعلام کرده بودکه نخستین سری سکه‌های پیش فروش شده ۲۹ فروردین ماه سال آینده تحویل داده می‌شود.

آخرین قیمت‌های معامله شده در بانک کارگشایی

عصر چهارشنبه هفته گذشته قیمت سکه در بانک کارگشایی همچنان با کاهش روبه‌رو بود. در این شیفت قیمت سکه مجددا کاهش یافت به‌طوری‌که میانگین قیمت: سکه یک گرمی ۱۰۷ هزار و چهارصد تومان، ربع بهار آزادی ۲۰۲ هزار و ششصد تومان، نیم سکه ۳۷۹ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۷۷۵ هزار و چهارصد تومان تعیین شد. خرید سکه و شمش تنها با کارت بانک‌های عضو شتاب انجام شده و تمامی چک‌ها از قبیل ایران چک، چک‌های رمزدار، پول نقد و… پذیرفته نمی‌شود. قیمت‌های مورد اشاره بدون احتساب ۴ درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است. تعیین کف قیمت سکه در بانک کارگشایی بنا بر آغاز همزمان فروش و حراج در شعب مختلف این بانک در سراسر کشور مورد توجه خریداران و معامله‌گران است. تماس برخی شهروندان با دنیای اقتصاد حاکی است که گاهی اعلام کف نرخ شروع معاملات در برخی شعب شهرستان‌ها از جمله اصفهان به طور همزمان با تهران صورت نگرفته و از این منظر مورد انتقاد قرار گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×