اخبار فرش ماشینی

صدمات عدم اجرای قانون بیشتر از تحریم است

 

صدمات عدم اجرای قانون بیشتر از تحریم است

صدمات ناشی از عدم اجرای دقیق و صحیح قانون از صدمات تحریم های خارجی به مراتب بیشتر است.

دکتر علیمردان شیبانی نائب رئیس انجمن نساجی ایران با بیان این مطلب در نشست بررسی راهکارهای نوسان نرخ ارز که در اتاق ایران برگزار شد گفت: در حال حاضر ما مشکلی به لحاظ تعیین و تدوین نشدن قوانین اقتصادی نداریم بلکه مشکل ما عدم اجرای قوانین است.

وی افزود: اجرا نشدن قانون در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن است و صدمات ناشی از اجرایی نشدن قانون به مراتب بیشتر از صدمات تحریم های خارجی است.

وی با اشاره به ارایه لایحه مالیاتی که هم اکنون در صحن مجلس در حال بررسی است اظهار داشت: مفاد این لایحه کاملا مغایر با تولید ملی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: در تمام کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته به تولیدکننده کمک می شود تا هر روز بر کمیت و کیفیت تولید خود بیافزاید، ولی در کشور ما به بهانه های مختلف جلوی پای تولید سنگ اندازی می شود.

وی افزود: تولیدکننده ای را در کشور می شناسم که میزان بدهی اش در هنگام راه اندازی واحد صنعتی اش ۶ میلیارد تومان بوده است ولی به خاطر اجرای قانون استمهال پس از ۳ سال میزان بدهی این صنعتگر به ۱۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن چنین قوانینی موجب اضافه کردن بار بر دوش تولیدکننده داخلی شده است اظهار داشت: تولیدکنندگان و صنعتگران وطنی با موفقیت می توانند تحریم های خارجی را دور زده و بر ‌آن فائق آیند ولی بر تحریم های داخلی به خاطرعدم اجرای قانون و نیز وضع قوانین مغایر با تولید ملی نمی توانند چیره شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×