اخبار نساجی

قیمت آپارتمان‌های فروخته‌شده در تهران+جدول

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ستون «نبض‌بازار» از امروز با تغییراتی روبه‌رو می‌شود. با راه‌اندازی سامانه اعلام «قیمت‌مرجع» توسط دولت، ستون نبض‌بازار که تا پیش از این فقط لیست «قیمت‌پیشنهادی» فروش آپارتمان در تهران را منتشر می‌کرد، بنا دارد هفته‌ای دو بار با انتشار توام قیمت‌مرجع و قیمت‌پیشنهادی، نیمه پنهان بازار املاک را برای متقاضیان شفاف کند.

قیمت‌مرجع شامل قیمت‌ آپارتمان‌های فروخته‌شده طی ماه‌های قبل است.


با انتشار این قیمت‌ها در کنار قیمت‌های پیشنهادی که مالکان آپارتمان‌های در نوبت فروش اعلام می‌کنند، متقاضیان خرید مسکن می‌توانند به سطح واقعی قیمت پی ببرند و در معاملاتشان با هوشیاری بیشتری اقدام کنند.

ستون نبض‌بازار از این هفته روزهای شنبه و سه‌شنبه، لیست قیمت‌های پیشنهادی و قیمت‌مرجع در چندین محله تهران را کنار هم می‌آورد و ضمن انتشار جزئیات آنها، درباره فاصله بین این دو قیمت به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌کند.

با توجه به اطلاعات موجود در سامانه اعلام‌‌ قیمت‌مرجع، هم‌اکنون قیمت عمده آپارتمان‌هایی که طی بهار امسال در برخی نقاط تهران فروخته‌شده‌اند کمتر از قیمت‌ پیشنهادی در بازار فعلی است و برای برخی دیگر از املاک، این قضیه برعکس است. بنابراین در این مقایسه‌ها نه به طور قطع می‌توان گفت در بازار کنونی حباب وجود دارد و نه اینکه می‌توان تحلیل کرد که قیمت‌ها ارزان‌ شده‌اند.

شواهد در سامانه دولتی نشان می‌دهد خیلی سخت می‌توان آپارتمان مشابه آنچه افراد به دنبال آن هستند را پیدا کرد. به عنوان مثال فردی که الان قصد دارد در یکی از خیابان‌های تهرانپارس آپارتمان بخرد قبل از جستجو در بازار، وارد سامانه اعلام‌ قیمت‌مرجع می‌شود تا سطح قیمت واحد مشابه فروخته‌ شده در آن خیابان را شناسایی کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این حالت ممکن است سامانه، قیمت ملک در خیابان موردنظر را به کاربر ندهد و قیمت خیابان مجاور آن را اعلام کند که در این صورت نمی‌توان آن را ملاک ۱۰۰ درصدی به حساب آورد بلکه باید از آن به عنوان قیمت مرجع برای شناسایی «حدود قیمت» استفاده و بهره‌برداری کرد.

بنابراین توصیه می‌شود به قیمت‌های درج شده در سامانه اعلام قیمت‌مرجع به صورت مطلق اکتفا نکنید بلکه از آن در قالب قیمت‌راهنما استفاده کنید. در عین حال نبود این سامانه یا عدم استفاده از آن باعث تسلط کامل قیمت‌های پیشنهادی رایج در بازار می‌شود. (قیمت‌ پیشنهادی قیمت‌هایی هستند که مالکان یا مشاوران‌املاک اعلام می‌کنند که عمدتا این قیمت‌ها به خصوص در این روزها کاذب بوده و در آن حباب نهفته است.)

قیمت آپارتمان‌های فروخته‌شده در تهران+جدول

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×