اخبار فرش ماشینی

قاچاق کالا موجب نابودی منابع تولید‎ ‎می‌شود‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق‎ ‎کالا استان سیستان و بلوچستان گفت: رشد فزاینده پدیده قاچاق زمینه نابودی و فلج شدن‎ ‎منابع تولیدی را فراهم می‌کند‎. ‎

‏ “جلال سیاح”روز درگردهمایی سراسری روسای کمیسیون های مبارزه‎ ‎با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور با بیان تاثیر عوامل متعدد در شدت و ضعف‎ ‎قاچاق، گفت: شیب قیمت به هر سمتی که باشد همه عوامل مانند شدت تقاضا، شرایط اقتصادی‎ ‎اجتماعی منطقه و غیره سبب بروز قاچاق کالا می شوند‎.
‎وی سپس با ارایه گزارشی‎ ‎درباره قاچاق مشروبات الکلی و قاچاق کالا در سواحل این استان، گفت: اثرات زیانبار‎ ‎قاچاق در منطقه مشهود است و موجب شده بسیاری از عوامل مولد و فعال تبدیل سربار‎ ‎شوند‎.
‎به اعتقاد جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان سیستان و بلوچستان‎ ‎، قاچاق موجب می شود تا بسیاری از منابع تولید معطل بماند، بعنوان مثال در بخش‎ ‎کشاورزی، زارع به جای تولید و کشت و کار به مرور به سمت قاچاق کشیده شود‎.

‎سیاح‎ ‎با بیان آنکه سودآوری بالای قاچاق در بسیاری از مقاطع، فرصت فعالیت را از کشور‎ ‎می‌گیرد، افزود: مبارزه با قاچاق جوانب مختلفی دارد و تنها با اشتغالزایی می‌توان‎ ‎با آن مبارزه نمود و باید از طریق هماهنگی، مبارزه هدفمند بر علیه آن را آغاز کرد‎.

۳۵ ‎رقم قاچاق‎
‎سیاح اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان ۵۳ رقم‎ ‎کالا در عرصه قاچاق وجود دارد که از این تعداد دو کالا از نظر حجم و قیمت توجه‎ ‎ویژه‌ای را به خود معطوف دارد‎.
‎وی سوخت و دام را از جمله کالاهای مورد قاچاق‎ ‎برشمرد و تصریح کرد: در زمینه سوخت و فرآورده‌های نفتی علاوه بر فعالیت های نیروی‎ ‎انتظامی و وزارت اطلاعات برای کشفیات تلاش بسیاری انجام شده است‎.
‎سیاح ادامه‎ ‎داد: با اقدامات نرم افزاری مشخص شد که با سرمایه گذاری درعرصه های پیشگیری می توان‎ ‎دربخش حمل ونقل ،سوخت و غیره فرصت های قاچاق را تا حد بالایی کاهش داد‎.

‎جانشین‎ ‎کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان در ادامه به ارزیابی‎ ‎وضعیت قاچاق دام در این استان پرداخت و تصریح کرد: رویکرد مبارزه دراین استان موجب‎ ‎سه برابر شدن کشفیات شد‎.
‎وی افزود: “ما با ساماندهی دام توانستیم در سال های‎ ‎اخیر بیش از یکصد هزار دام را به صورت قانونی وارد کنیم‎”.
‎سیاح تاکید کرد: در‎ ‎سال ۸۶، بیش از ۲۵ هزار دام و در سال ۸۸ بیش از ۷۵ هزار رأس دام بصورت قانونی و‎ ‎بهداشتی وارد استان سیستان و بلوچستان شد‎.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×