اخبار نساجی

تلفات جاده‌ای در سال ۹۰ به ۲۰ هزار نفر کاهش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد: تلفات جاده‌ای در جاده های کشور امسال با سه هزار نفر کاهش به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در رزمایش بزرگ ترافیک نوروز ۹۱ گفت: در سال ۹۰ به دلیل تلاش مسئولان در حوزه ترافیک شاهد رکورد خوبی در زمینه کاهش تصادفات بودیم به طوری که ۱۱.۳ متوسط تلفات تا سال ۸۵ بود اما در ۵ سال اخیر این رقم کاهش یافت.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: اگر تعداد کشته شدگان جاده‌ای به همین روند ادامه می یافت، امروز باید به ۵۲ هزار کشته در جاده‌ها می رسیدیم اما علی رغم افزایش خودرو و سفر شاهد افزایش ایمنی و کاهش تلفات هستیم.

وی تصریح کرد: امسال تعداد تلفات بیش از ۳ هزار و مصدومین بیش از ۲۰ هزار کاهش یافت که به رقم ۲۰ هزار تلفات در جاده ها رسیده ایم. احمدی مقدم با تاکید براینکه رقم کشته ها باید باز هم کاهش یابد، گفت: در چند سال آینده که تعداد خودروها به ۴۰ میلیون دستگاه می رسد، باید حداکثر تلفات بین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر باشد.

در ادامه سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفندماه سال ۹۰ تا ۱۵ فروردین ۹۱ ادامه دارد، گفت: این رزمایش بزرگترین عملیات ترافیک در طرحهای نوروزی است که به منظور ایجاد امنیت، آرامش و رفاه مردم در ایام نوروز انجام می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه امسال نیم میلیون نفر از کلیه سازمانها برای ایام نوروز سازماندهی شده اند، گفت: تمرین امروز با مشارکت دستگاههای مختلف انجام گرفت تا هماهنگی وهمکاری در ایام نوروز میان دستگاهها وجود داشته باشد.

مومنی با بیان اینکه ۳ هزار تیم خودرویی راهنمایی و رانندگی در تمامی جاده های کشور مستقر می شوند، گفت: بیش از ۱۰ میلیون همیار پلیس و ۱۰۰ هزار بازرس نامحسوس به طرح نوروزی امسال کمک می کنند. برای نخستین بار واحد خسارت سیار بیمه هم در جاده ها مستقر خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×