اخبار نساجی

چین از کدام کشورها پنبه وارد می کند؟

 

چین از کدام کشورها پنبه وارد می کند؟

چین همچنان به ذخیره پنبه خود ادامه می‌دهد.

به گزارش مرکز مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از کمیته بین المللی مشورتی پنبه در ۱۸‌ام مارس ۲۰۱۳ شاخصA قبل از اینکه در ۲۶ مارس با کاهش مواجه شده و به مقدار ۹۳.۱۵ سنت در هر پوند برسد، ۹۸.۸۵ سنت در هر پوند بود. افزایش اخیر در قیمت پنبه به دلیل آنکه چین همچنان به ذخیره پنبه خود ادامه می‌دهد ممکن است باعث نگرانی زیادی در مورد تعادل عرضه و تقاضای پنبه درخارج از چین شود. ایالات متحده آمریکا بزرگترین صادرکننده پنبه به چین است به طوریکه مرسولات این کشور از ۰۰۰, ۵۰ تن در سال ۰۲/۲۰۰۱ به ۱.۳ میلیون تن در سال زراعی ۱۲/۲۰۱۱ افزایش یافته است.

در فصل گذشته هند از ایالات متحده پیشی گرفت و ۱.۹۴ میلیون تن پنبه به چین صادر کرد. اما از اواسط این فصل استرالیا از هردوی آنها(هند و ایالات متحده) پیشی گرفته و در حال صدور بیش از ۵۷۸,۰۰۰ تن پنبه به چین می‌باشد. در مقایسه با مدت مشابه در فصل گذشته صادرات برزیل و ازبکستان به چین به ترتیب روی مقادیر ۲۸۴,۵۰۰ و ۱۸۹,۰۰۰تن ثابت ماند. در پنج فصل گذشته، کشورهای آفریقایی به طور متوسط ۱۰% به صادرات پنبه به چین کمک کردند.

در سال زراعی ۱۲/۲۰۱۱ آفریقا به طور کلی ۴۸۲,۷۰۰ تن پنبه به چین صادر کرد. سه کشور آفریقایی برکینا فاسو، کامرون و بنین بیشترین صادرات پنبه را به چین داشتند. طی ۷ ماهه‌ی فصل جاری کشورهای مالی، زامبیا و زیمباوه نیز آمادگی خود را برای صادر نمودن ۱۲۵,۰۰۰ تن پنبه به چین اعلام نمودند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاشت پنبه در نیمکره شمالی مانند مدت مشابه فصل گذشته، با کاهش ۲ درصدی در مناطق زیرکشت در حال شروع است و مقدار برداشت ۷۵۴ کیلوگرم در هر هکتار انتظار می‌رود. این زمینها ۳۰.۸ میلیون هکتار بالغ بر ۹۰ در صد از کل مناطق زیر کشت دنیاست که انتظار می رود ۲۳.۲ میلیون تن، معادل با ۸۹ درصد از کل تولیدات پنبه دنیا از آن برداشت شود. پیش بینی می‌شود در این فصل ایالات متحده تولیدات خود را از ۳.۴ تا ۳.۷ میلیون تن افزایش دهد، چین یک کاهش اندک در تولیدات خود از ۷.۴ به ۷.۳ میلیون تن خواهد داشت و هند نیز تولیدات خود را از ۶ به ۵.۶ میلیون تن کاهش خواهد داد.

منبع: ICAC Press Release, April 1^st,2013
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×