اخبار نساجی

فناوری جدید ماسک‌ خود استریل‌کننده Osmotex

ماسک‌ استریل‌کننده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مهلقا صدوقی – تحریریه مجله نساجی کهن

نوآور سوئیسی، Osmotex، نوعی فناوری استریل‌کننده را توسعه داده که می‌تواند منسوجات و وسایل شخصی را از ویروس و باکتری عاری سازد. اکنون Osmotex اولین سری از این ماسک‌ ها را برای پذیرندگان اولیه در بستر سرمایه‌گذاری گسترده ایندی‌گوگو  ارائه کرده است.  Indiegogo وب سایتی برای جمع آوری کمک های مالی مردمی برای اهداف خیریه و انسان دوستانه است

به گفته رئیس هیئت مدیره Osmotex: “با شروع همه‌گیری کووید-۱۹، فرصت‌های جدیدی برای گسترش فناوری اسمز بدست آوردیم و فناوری استریل کننده Osmotex را برای کمک به پاکسازی سطوح از ویروس و باکتری‌ها تولید کردیم و در تلاشیم تا به سرعت به بازار عرضه کنیم. مهمترین مزیت این فناوری ضدعفونی موثر در عرض چند دقیقه است”.

فناوری استریل‌کننده Osmotex یک فناوری منحصر به فرد است که از طریق کنترل الکترونیکی رطوبت در پارچه‌ها براساس فرایند الکترواسمزیک و الکتروشیمیایی انجام می‌شود. این فناوری با استفاده از یک پالس الکتریکی، پارچه و اشیا متفاوت را ظرف چند دقیقه استریل می‌کند.

این فناوری از برهم کنش کنترل شده رطوبت و پالس‌های الکتریکی شبیه‌سازی شده است که ترکیبات ضدعفونی کننده ازن (O3) و پراکسید هیدروژن (H2O2) را تشکیل می‌دهند. این ترکیبات باعث ایجاد یک اثر ضد ویروسی و ضد باکتریایی فعال در داخل و سطح پارچه شده و بطور گسترده در صنایع مختلف از جمله پزشکی بکار برده می‌شوند.

اولین محصول تولید شده با فناوری استریل‌کننده Osmotex، ماسک‌ های صورت پارچه‌ای هستند. Osmotex قصد دارد کیف‌های پارچه‎‌ای را برای استریل کردن وسایل شخصی تولید کند. این فناوری سازگار با محیط زیست است. ماسک صورت شامل پارچه استریل‌کننده Osmotex با فیلتر N95 (برای امنیت بیشتر)، اتصالات الکترونیکی و جعبه کنترل با باتری قابل شارژ است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

Osmotex AG یک شرکت سوئیسی است که در سال ۲۰۰۸ توسط گروهی از سرمایه‌گذاران و بانک‌های نروژ و سوئیس پایه‌گذاری شد. این شرکت به تحقیق و توسعه واکنش‌های الکترو شیمیایی و انتقال بخار و مایعات الکترو اسموتیک اختصاص دارد و یک فناوری انحصاری انقلابی برای انتقال رطوبت تحت کنترل الکترونیکی در غشاها و منسوجات ایجاد کرده است.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×