اخبار فرش ماشینی

فقدان شرکت های صادراتی سبب از دست رفتن بازار روسیه شد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: فقدان شرکت های صادراتی سبب از دست رفتن بازار روسیه شد.

سید محمود نوابی عصر سه شنبه در همایش ثبت جهانی فرش دستباف ورامین طی سخنانی گفت: ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری صنعت فرش دارای امتیازات ویژه است و می تواند اقتصادی باشد، یعنی اگر ما کارگاه های بزرگ احداث کنیم و ظرفیت هارا گسترش دهیم، می‌توانیم در حوزه حمایت از صادرات غیر نفتی که در سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، کمک کنیم و به صادرات، نمایشگاه ها و انبارهای نمایشگاهی و بلیط های رفت و برگشت یارانه اختصاص بدهیم .

وی اظهار داشت: مهم ترین نقصی که ما در حوزه صادرات با آن مواجه هستیم، فقدان شرکت های تخصصی صادراتی است، نه تنها در حوزه صادرات فرش بلکه در سایر حوزه ها و کالاها نیز ما با این مشکل روبرو هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه بازار روسیه یکی از ضعف های جدی ما، نبود شرکت های صادراتی بود، گفت: ما توقع داریم، که خود تولید کننده به امر صادرات هم برسد در صورتی که تولید کننده نمی تواند به مواردی که در بحث صادرات وجود دارد مثل «پروتکل» و «بیزینس» و مذاکره و بازاریابی به تنهایی برسد، تولید کننده باید تولید با کیفیت داشته باشد و تحویل دهد.

وی گفت: لزومی ندارد، فرش تولیدی کشور را فقط خود ما مصرف کنیم و این که در سطح گسترده فقط برای مصرف فرش داخلی بازار ایجاد کنیم، قدری جای تامل دارد، کما اینکه چادر مشکی تولید شده در کشورهای ژاپن و سوئیس و کره ای به مصرف خود این کشورها نمی رسد و تولیدات چادر مشکی این کشورها برای سایر کشورها است.

نوابی گفت: ما امروز ۶۰ میلیون ظرفیت کاری تولید چادر مشکی با بهترین کیفیت نانو را داریم و اگر ظرفیت کشورهای منطقه هم کنار آن قرار بگیرد ما ظرفیت ۶۰۰ میلیونی داریم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با گذاشتن یارانه های صادراتی با رقم های مشخص می توانیم به حوزه صادرات فرش کمک کنیم، مثلا به کسی که قصد صادرات دارد ۵۰ درصد تخفیف نمایشگاه فرانکفورت و بلیط و تخفیف انبار نمایشگاه و تبلیغات تخفیف بدهیم، یکی از مشکلات ما تبلیغات کالای خوب ایرانی از سیمای جمهوری اسلامی و فضای شهری گران است، آیا نمی شود برای تبلیغات کالای با کیفیت داخلی از رسانه ملی تخفیف قائل شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه برخی از تبلیغات سیما تبلیغات اغوا کننده و گمراه کننده است، گفت: این تبلیغات بر اساس ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان جرم محسوب می شود و این تبلیغات بیش از آن چیزی که هست به بیننده و شنونده تلقین می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نباید دچار شعار زدگی شویم ما باید اجازه دهیم مصرف کننده فرش را مصرف کند و اینجا سطح زندگی و معیشت بافنده را بالا ببریم نگذاریم خون از دست بافنده بیاید و در کارگاه نمور به کار بپردازد، باید این فرش ها از مرزها خارج شود .فرش های ما باید برای نگهداری و شستشو و نگهداری دارای شناسه باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×