اخبار نساجی

تعویض۴۰ درصدشبکه آب و فاضلاب روستایی ملارد نیازمند تامین اعتباراست

 

تهران – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) شهرستان ملارد گفت:۶۰ درصد از شبکه آبرسانی به روستاهای این شهرستان تعویض شده و انجام ۴۰ درصد باقیمانده نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا،’سیدرزاق موسوی’ در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع آبرسانی کوثر شهرستان ملارد گفت: این شهرستان مرداد ماه سال گذشته از شهرستان شهریار جدا شد و در حال حاضر ۴۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه به منظور آبرسانی به روستاهای این شهرستان شش مجتمع آبرسانی اخترآباد، سلمیان، گوی بلاغ، مهردشت، ارسطو، و کوثر احداث شده است، گفت: ۲۰ حلقه چاه برای تامین آب این مناطق حفر شده است و با ۱۷۴ کیلومتر خطوط انتقال به روستاهای این منطقه آبرسانی می کند.

به گفته ی موسوی ۱۴ مخزن زمینی به حجم شش هزار و ۵۰۰ متر مکعب و هفت مخزن هوایی به حجم ۷۳۰ متر مکعب، آب مورد نیاز روستاهای ملارد را تحت پوشش قرار می دهد.

وی همچنین در خصوص پروژه هایی که سال جاری در شهرستان ملارد اجرا شده است، گفت: در سال جاری توسعه و احداث شبکه آبرسانی به روستاهای مهرآذین، یوسف آباد قوام، قره ترپاق، از محل منابع استانی و تهیه و توزیع آب ملارد، مرمت و بازسازی در سطح شهرستان، تامین آب آشامیدنی روستای مجتمع ارسطو و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ در سطح شهرستان از محل منابع خشکسالی اجرا شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر امور آبفار شهرستان ملارد تامین مخزن زمینی به حجم هشت هزار متر مکعب، مخزن هوایی به حجم۴۰۰ متر مکعب،تامین آب شرب به اندازه ۸۰ لیتر بر ثانیه،مرمت و بازسازی ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و خرید یک دستگاه تانکر سیار را از مهمترین نیازهای آبفار روستایی شهرستان ملارد ذکر کرد و افزود: تامین این تجهیزات و تاسیسات نیازمند اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه شهرستان ملارد ۶۳ روستا دارد، افزود: در حال حاضر ۴۷ روستا تحت پوشش آبفار شهرستان ملارد است و بقیه روستاها هم یا تبدیل به شهر و یا غیر مسکونی شده اند.

به گفته ی موسوی شاخص بهره مندی شهرستان ملارد از شبکه آب و فاضلاب روستایی ۵۵ درصد است، ضمن اینکه تاکنون ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز در این منطقه شناسایی و تبدیل به انشعاب مجاز شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون ۷۰۰ کنتور خراب با هزینه شرکت آبفار شهرستان ملارد تعویض شده است،افزود:شبکه های روستایی موجودتوسط بهداشت محیط،سازمان تعاونی روستایی، شورای روستا و اغلب بدون نقشه احداث شده اند. اما از زمان تاسیس آبفای روستایی ۶۰ درصد از شبکه های آبرسانی تعویض شده و تعویض ۴۰ درصد باقیمانده نیازمند تامین اعتبارات است.

مدیر امور آبفار شهرستان ملارد همچنین در خصوص هدررفت آب در شبکه آبفار این شهرستان گفت: میانگین هدررفت آب در این شهرستان ۳۲ درصد است که نسبت به میانگین کشوری ۳۴ درصد رقم قابل قبولی است.

موسوی از افت سطح آب های زیرزمینی در ۱۵ سال اخیر خبر داد و گفت: سطح آبهای زیرزمینی در این شهرستان از ۵۰ متر به ۱۴۰ متر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آب این منطقه مشکل آلودگی ندارد و کیفیت آب در سطح مطلوبی است ، عمده ترین مشکل این منطقه را افت سطح آب های زیرزمینی عنوان کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×