اخبار نساجی

فعالیت ۱۷ آژانس سازمان ملل در ایران بدون توجه به تحریم‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نماینده مستقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد با بیان اینکه ۱۷ آژانس سازمان ملل متحد در ایران فعالیت می‌کنند، گفت: سازمان ملل متحد بدون توجه به تحریم‌ها همکاری با ایران را توسعه می‌دهد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس،  خانم کنسوئلو ویدال در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان داخلی و خارجی از پروژه های بیابان زدایی منطقه ورامین در پاسخ به اینکه آیا تحریم‌ها تأثیری در روابط سازمان ملل متحد با ایران داشته است؟ گفت: تحریمها هیچ تأثیری در روابط سازمان ملل متحد با ایران ندارد و این تحریمها مربوط به سازمان ملل نمی‌شود و پروژه‌هایی هم که اخیراً با ایران امضا کرده‌ایم نشان دهنده آزادی عمل ما در این باره است.

نماینده سازمان ملل متحد افزود: برنامه مشترکی که با ایران در زمینه‌های مختلف داریم نشان می‌دهد که محدودیتی در زمینه تحریم‌ها نداریم.

وی افزود: با حضور ۱۷ آژانس سازمان ملل متحد و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار برخی پروژه‌ها را در ایران انجام می‌دهیم. این اعتبار به عنوان شروع کار است و حجم اعتبارات افزایش خواهد یافت.

نماینده سازمان ملل متحد زمینه‌های فعالیت سازمان ملل را در پنج زمینه فقرزدایی، محیط زست، مدیریت بحران، بهداشت، کنترل مواد مخدر اعلام کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود:سازمان ملل از ۱۰ سال پیش حمایت و فعالیت خود را با سازمان جنگل‌ها آغاز کرده‌ است.

نماینده مستقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران، با اشاره به اجرای برخی پروژه‌ها در ایران افزود: پروژه “رسیب کربن در استان خراسان جنوبی اجرا شده و بخشی از آن پروژه در منطقه ورامین نیز تکرار می‌شود.

پروژه “ترسیب کربن” عملیات بیابانزدایی به ویژه بیولوژیکی است که مجموعه اهداف کنترل بیابان، اشتغال، فقرزدایی و مشارکت مردمی را دنبال می‌کند. نهال‌کاری هایی که انجام می‌شود با عث رسوب کربن اطراف زمین می‌شود.

نماینده مستقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران در خصوص جزئیات طرح‌های اجرا شده و در حال اجرای «ترسیب کربن» با مشارکت سازمان ملل متحد در ایران گفت: سازمان ملل همکاری مستقیم با سازمان جنگل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی دارد و در این همکاری‌ها به مشارکت مردمی تاکید می‌شود تا به جای اینکه تنها مسئولان در کار دخالت داشته باشند از مردم در اجرای طرح‌ها استفاده شود.

ویدال تصریح کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها علاوه بر اینکه منبع درآمدی هم برای آنها می‌شود اجرای طرح‌ هم به خوبی پیش می‌رود.

نماینده سازمان ملل متحد تصریح کرد: برنامه نهال‌کاری که در این مناطق انجام شده نه تنها به تحقق اهداف بیابانزایی کمک کرده بلکه با تثبیت شن و مقابله با طوفانهای شنی شرایطی به وجود آورده تا حیات وحشی که از این منطقه مهاجرت کرده بودند دوباره مراجعت کنند و این تاثیر بیابانزدایی در محیط زیست است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×