مد و پوشاک

نائب رئیس اتحادیه خیاطان زنانه ومردانه: هنر خیاطی روبه فراموشی‌ست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نبی الله امیدی نائب رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: هدف ما از حضور در جشنواره معرفی تولیدات انجمن خیاطان زنانه و مردانه و شناسایی بهترین برند‌های این انجمن به مردم است.

در گذشته اتحادیه خیاطان از اعتبار خوبی بر خوردار بود، پوشاک زیر نظر این اتحادیه فعالیت می‌کرد و مقوله مد ولباس به طور جدی در این اتحادیه دنبال می‌شد. ولی امروزه این اتحادیه با مشکلات زیادی مواجه است و از آنجا که در پیشبرد اهداف آن، از هیچ گونه حمایتی از سوی دولت برخوردار نیستیم، این اتحادیه رو به فراموشی‌ست! به همین سبب تعداد محدودی از بدنه جامعه خیاطان باقی مانده و این موضوع موجب شده است که اکثر مردم به سمت تولیدات خارجی کشیده شوند.

نائب رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه با اشاره به فاصله تولیدات از استانداردهای مورد نیاز مردم، ادامه داد: تولیدات کشور ما هنوز به حدی نرسیده است که طبق ذائقه مشتری پیش برود و این موضوع علاوه بر ضعف در خیاطی، خبر از ضعف صنعت نساجی کشور می‌دهد. چرا که ما هنوز در یک چار چوب محدود به تولید پارچه می‌پردازیم و تولیدات ما از تنوع لازم برخوردار نیستند. بنابر این به نظر می‌رسد، برای حل این مشکل باید تغییرات مثبتی در سیستم کاری بوجود آید.

امیدی با اشاره به نیاز صنف خیاطان به بررسی بازار و بازنگری در تولیدات افزود: در اتحادیه خیاطان کمیسیون‌های متعددی در بخش‌های مختلف وجود دارد. با توجه به این گستردگی باید همه تلاش کنیم تا رکود صنف را از بین ببریم. در حقیقت رفع مشکلات صنف خیاطان نیاز به بررسی دقیق و نیازسنجی بازار دارد. دانستن نیاز بازار، سلیغه و ذائقه خریدار ایرانی و توجه به آمار فروش اجناس در این راستا راهگشا خواهد بود. علاوه بر این، باید بدانیم چند درصد از مردم به برندهای ایرانی تمایل دارند؛ و آیا قصد داریم با برندهای ایرانی خواسته‌های مردم را بر آورده کنیم یا خیر! نمی‌دانم اشکال کار کجاست ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم که باید حل شود.

نائب رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ، جشنواره و رخدادهایی ازین دست اتفاق خوبی است تا اتحادیه ما بتواند با حضور در رویدادهای مرتبط با این حوزه، جایگاه خود را در جامعه بازیابد. اتحادیه خیاطان تا نزدیک به دو دهه قبل از جایگاه خوبی برخوردار بود به طوری که کشورهایی چون ترکیه در صنعت مد و لباس با ما به رقابت می‌پرداختند. متاسفانه در چند سال اخیر اتحادیه ما از رونق افتاده است و اکنون تلاش داریم، با حضور در جشنواره مانند گذشته در صحنه رقابت قرار گیریم.

وی در پایان گفت: جمع شدن اتحادیه‌ها در کنار هم برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس باعث مشارکت آن‌ها و پر بار شدن جشنواره می‌شود. به باور من جشنواره دستاوردهای متعددی در صنعت مد ولباس دارد. امیدوارم این جشنواره با کیفیت در خور برگزار شده و با شروع و پایان خوبی همراه باشد و در رونق اصناف مختلف موثر واقع شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به همت اتاق اصناف ایران و  دبیری منصور حسینی برگزار خواهد شد. علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویداد‌ها و فراخوان شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی: http: //icfg. ir/ مراجعه کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×