اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

فریب تبلیغات عوام فریبانه فرش ماشینی را نخورید!/ تثبیت قیمت‌ها طی یک سال اخیر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال ۹۷ سبب شده تا برخی از مردم از حالا در فکر خرید لوازم خانگی جدید باشند، یکی از آن اقلام پرمصرف فرش است که قیمت آن نسبت به سال گذشته تغییر چشمگیری نداشته است، چرا که تولید آن داخلی و قیمت مواد اولیه آن بر اساس ارز نیمایی تعیین می‌شود.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدهادی کمالیان رییس اتحادیه فرش‌های ماشینی با اشاره به اینکه قیمت‌های بازار در حال حاضر روند کاهشی در پیش گرفته، گفت: تولید در این بخش به صورت داخلی صورت می‌گیرد چنانچه در این حوزه مازاد بر نیاز هم تولید داشته‌ایم. به علاوه مواد اولیه برای تهیه این محصول با قیمت ارزهای نیمایی پایه گذاری شده و کارخانه‌های بافنده  قیمت‌ها را به حالت متعادل نگه داشته‌اند. کارخانه‌ها دارای دستگاه‌های بافندگی مدرن می‌باشند که همین امر تولیدات آن‌ها را افزایش داده است.

وی افزود: در حال حاضر در بازار قیمت فرش ماشینی بسته به متراژ از ۱تا ۵ میلیون تومان متغیر و در مواردی معدود شاهد افزایش قیمت بسیار جزیی در نرخ تعداد خاصی از آن‌ هستیم. البته این بازه تغییر قیمت زیاد نیست و از ۲۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان است.

کمالیان پیش بینی کرد؛ اوج خرید مردم ۳ ماه آخر سال است و تلاش می‌شود قیمت‌ها به همان نرخ ثابت خود باقی بماند. که البته این امر مستلزم افزایش تولید خواهد بود تا خرید در ماه‌های پایانی سال با مشکل مواجه نشود.

رییس اتحادیه فرش‌های ماشینی در پایان به این نکته اشاره کرد که، مردم برای خرید به خصوص در ماه‌های پایانی سال فقط از مراکز معتبر فروش اقدام به خرید فرش کرده و گول تبلیغات برخی از فروشگاه‌های فاقد مجوز را نخورند تا مبادا پول بیشتری پرداخت کنند. وی همچنین اضافه کرد، ما موظفیم مردم را نسبت به این مشکل و تبلیغات عوام فریبانه برخی واحدهای بدون مجوز که قیمت‌های نجومی را بر محصولات خود می‌گذارند آگاه کنیم. از همه تقاضا داریم قبل از خرید، قیمت فرش مورد نظر خود را از مراکز معتبر استعلام کنند، چرا که نرخ‌ها باید مطابق قیمت‌های مصوب باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×