اخبار نساجی

ترخیص کالای تولیدکنندگان بزرگ بدون پرداخت حقوق ورودی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترخیص کالای تولیدکنندگان بزرگ بدون پرداخت حقوق ورودی رئیس کل گمرک ایران از فراهم کردن امکان ترخیص کالای تولیدکنندگان بزرگی که با کمبود نقدینگی مواجه هستند، خبرداد و گفت: حقوق ورودی گمرک پس از تولید با استفاده از کالای وارد شده دریافت می‌شود.

عباس معمارنژاد در گفتگو با مهر در مورد تسهیلات اعطایی گمرک برای واحدهای تولیدی بزرگ براساس بسته حمایتی گمرک از تولیدکنندگان گفت: گمرک امکان ترخیص کالا برای واردکنندگانی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند را فراهم کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی مانند تامین اعتبار و پرداخت حقوق ورودی عنوان کرد: برای این عده از واردکنندگان اجازه ترخیص کالا فراهم می شود.

به گفته وی، این تولیدکنندگان می توانند پس از ترخیص کالا و استفاده از آن و ایجاد تولید، بدهی خود به گمرک را می پردازند. معمارنژاد یکی دیگر از اقدامات گمرک بر اساس بسته های حمایتی از واردکنندگان را در نظر گرفتن انبارهای اختصاصی به منظور کاهش هزینه های آنها اعلام کرد.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: بر این اساس، گمرک کالاهای وارداتی را در انبارهای واردکنندگان و تولیدکنندگان قرار می دهد تا باعث کاهش هزینه حقوق ورودی گمرک شود.

معمارنژاد این امر را همچنین باعث صرفه جویی در هزینه های نگهداری کالا و انبارداری اعلام کرد و افزود: صاحبان کالا از گمرک انتظار دارند که شرایط تجارت را برای آنها تسهیل کرده و سرعت انجام امور گمرکی را بالا ببرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×