اخبار فرش ماشینی

فروش ۱۱ میلیارد ریال فرش کهگیلویه و بویراحمد در دوسال گذشته/ خرید تضمینی فرش دستبافت کهگیلویه و بویراحمد

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد ریال فرش دستباف استان در بازارها به فروش رسید.

داریوش دیودیده روز دوشنبه افزود: پیش بینی فروش فرش دستباف برای امسال بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار کرد: با وجود نقش موثری که فعالان این عرصه مهم بر اقتصاد و فرهنگ استان دارند اما ظرفیت های زیادی هنوز وجود دارد.
دیودیده بیان کرد: برای بهبود عملکرد این صتف هنرمند و تولید کننده حمایت از تشکیل خوشه های فرش دستباف در دستور کار قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: خوشه های فرش دستباف می توانند نقشی مهم در آموزش، تزریق تسهیلات، تبلیغات، بازاریابی و فروش داشته باشند.

 خرید تضمینی فرش دستبافت کهگیلویه و بویراحمد

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محمدرضا عابد در نشستی با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه حمایت تسهیلاتی، بیمه ای، تامین مواد اولیه با کیفیت، خرید و بازاریابی محصولات تولیدی استان صورت خواهد گرفت، افزود: طرح های عشایری و بومی سازی شده کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مطلوبی در سطح کشور یافته است.

وی بیان کرد: ایجاد خوشه های صنعتی، مشابه سازی انسانهای موفق و سوق دادن آموزش ها به سوی آموزش های عملی و خارج شدن از روند تئوریکی عواملی مهم در گسترش حوزه نفوذ و مطرح شدن فرش کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از بودجه شرکت شهرک های صنعتی به توسعه کارگاههای فرش اختصاص یافته که باید نهایت استفاده از آن در سطح استان انجام شود. 

عابد با بیان اینکه پتانسیل هایی بسیار مطلوب در بافندگان فرش در این استان وجود دارد تاکید کرد: حضور و حمایت سازمانهای سرمایه گذاری همچون بنیاد علوی می تواند کمک شایانی به رشد و توسعه این هنر اصیل در کهگیلویه و بویراحمد کند.

وی ادامه داد: ما طرحی را آغاز کرده‌ایم و بدون تسهیلات برای کارمندان دولت و موسسه‌ ها و شرکت هایی که مایل به خرید فرش دستباف هستند، خدماتی ارائه می‌دهیم. در این طرح کارمندان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق که بازپرداخت بدهی آنها را تضمین کند تا سقف ۱۰‌میلیون تومان فرش دستباف بخرند.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران اضافه کرد: فرش های عشایری و بومی کهگیلویه و بویراحمد بازار ویژه ای یافته است و امیدواریم با تولید متنوع تر و برند سازی فرش این استان شاهد رونق و گسترش هنر فرشبافی و یافتن جایگاه درخور و شایسته برای تولیدات کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×