اخبار فرش ماشینی

فرش دست‌باف آینده خوبی ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش دست‌باف آینده خوبی ندارد

کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: اوضاع فرش دست‌باف با شرایط اقتصادی فعلی، از جمله افزایش قیمت مواداولیه تولید فرش و کمبود اعتبارات آینده خوبی ندارد، به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده تولید فرش دست‌باف از چرخه اقتصادی خارج شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مجید رمضانیان عنوان‌کرد: افزایش قیمت مواداولیه تولید فرش دست‌باف به حدی بالا رفته که تولیدکنندگان دیگر توانایی تولید را ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر اعتبارات مورد نیاز تولیدکنندگان فرش دست‌باف هنوز پرداخت نشده، در حالی که قرار بود کلیه بانک‌های دولتی از منابع داخلی خود تسهیلاتی را به این تولیدکنندگان پرداخت کنند اما تاکنون اقدامی در این جهت صورت نگرفته است.

کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان‌کرد: حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار برای قالی‌بافان اختصاص یافت و ما یک‌هزار نفر را به بانک‌های دولتی معرفی کردیم؛ یعنی به هر فرش‌باف باید ۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رمضانیان گفت: بانک‌های دولتی مدعی هستند که هنوز این تسهیلات از سوی بانک مرکزی به آن‌ها ابلاغ نشده و تا زمانی که ابلاغ نشود، اقدامی در این جهت انجام نخواهد ‌شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×