اخبار فرش ماشینی

فروش کت و شلوارهای میلیونی در سطح شهر/ قیمت‌های عجیب پوشاک ایرانی به بهانه پارچه‌های خارجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نایب رییس انجمن صنایع نساجی معتقد است که «اگر ما این امکان را داشته باشیم که پوشاک با قیمت و کیفیت مناسب تولید کنیم، قیمت داخلی‌اش یک پنجم قیمت‌های فعلی هم نخواهد در آمد
حتما برای خرید کت و شلوار به بوتیک‌های سطح شهر مراجعه کرده‌اید و با قیمت‌های کاملا متفاوت این پوشاک مواجه شده‌اید. یک کت و شلوار از ۴۰۰ هزار تومان تا حداقل ۱۰، ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش افکارنیوز، هر چه قیمت کت و شلوارها بالاتر می‌رود، در مقابل تعجب خریداران اعلام می‌شود که این کت‌وشوار خارجی است. حتی روی پارچه‌‌های ایتالیایی و دوخت آنها تاکید دارند. فروشندگان می‌گویند در ایران هنوز توان تولید کت و شلوار با کیفیت برندهای خارجی وجود ندارد و ماشین‌آلات آنها کاملا متفاوت با تکنولوژی‌های مورد استفاده تولیدکنندگان ایرانی است.

اما نکته این‌جاست که وقتی برای خرید کت و شلوار و پوشاک به برندهای معروف ایرانی هم مراجعه می‌کنید، با قیمت‌های بالا که گاها نزدیک به قیمت برندهای خارجی است، مواجه می‌شوید. فروشندگان آنها عنوان می‌کنند دلیل گرانی این کت و شلوارها، پارچه‌های ایتالیایی است. این در حالی است که تحقیقات خبرنگار ما حاکی از آن است که پارچه‌های این تولیدکنندگان نه‌تنها ایتالیایی و خارجی نبوده، بلکه تولید داخل است.

اما تولیدکنندگان کت و شلوار و پوشاک داخل کشور که اغلب برندهای معروفی هم هستند و هر روز تبلیغات آنها را در سطح شهر می‌بینید، برای این‌که بتوانند پول خوب از مردم بگیرند و اجناس خود را به چند برابر قیمت بفروشند، به بهانه پارچه‌های خارجی قیمت‌ها را بالا می‌برند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این خصوص، علیمردان شیبانی، نایب رییس انجمن صنایع نساجی به «افکارنیوز» می‌گوید: تولید داخل را به دلیل فرهنگ غلطی که از قبل وجود داشته، یک مارک خارجی روی آن می‌زنند و آن را می‌فروشند.

وی افزود: این فرهنگ باید تغییر کند. اما تغییر این فرهنگ خیلی سخت است.
نایب رییس انجمن صنایع نساجی با طرح این سوال که شما فکر می‌کنید برندهای داخلی کت و شلوار، چرا پارچه‌های این پوشاک را ایتالیایی اعلام می‌کنند؟ تصریح کرد: این‌که پارچه‌ها ایتالیایی نام برده می‌شود، برای این است که بتوانند کت و شلوار را مثلا ۲ میلیون تومان بفروشند.

شیبانی عنوان کرد: اگر ما این امکان را داشته باشیم که پوشاک را با قیمت و کیفیت مناسب تولید کنیم، قیمت داخلی‌اش یک پنجم قیمت‌های فعلی هم نخواهد در آمد.

وی در پاسخ به این پرسش که درست است که فرهنگ مردم به سمت استفاده از کالاهای خارجی رفته، ولی باید قبول کنیم این‌که ما برند داخلی را به اسم برند خارجی عرضه کنیم، اشتباه است، متذکر شد: به نظر شما اگر یک برند کت و شلوار داخلی قیمت ۲ میلیون تومان روی تولیدات خود بگذارد و نگوید پارچه آن خارجی است، شما حاضر هستید با این قیمت آن کت و شلوار را بخرید؟

نایب رییس انجمن صنایع نساجی یادآور شد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولیدات داخلی بالاست؛ البته اگر امروز سود صنعتگر نساجی به ۶، ۷ درصد برسد، کلاه خود را به هوا می‌اندازد.

شیبانی با بیان این‌که هم‌اکنون هزینه‌های زیادی به صنعت تحمیل می‌شود، گفت: ۶۰ درصد قیمت تمام شده، قیمت مواد اولیه است و ۹ درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×