اخبار نساجی

کاهش بیشتر بودجه نظامی آمریکا برای مقابله با بدهی عظیم دولت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کنگره ایالات متحده می گوید بودجه دفاعی کشور کاهش بیشتری خواهد داشت، این حرکت بخشی از تلاش واشنگتن در مقابله با بدهی عظیم دولت است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت صدای آمریکا پنجشنبه (۱ مارس/ ۱۱ اسفند) نوشت: کنگره ایالات متحده می گوید بودجه دفاعی کشور کاهش بیشتری خواهد داشت. این حرکت بخشی از تلاش واشنگتن در مقابله با بدهی عظیم دولت است. پنتاگون می گوید کاهش بودجه دفاعی نباید آنچنان زیاد شود که به توان دفاعی کشور، آسیب رساند.

کنت کانراد، رییس کمیته بودجه سنا، روز سه شنبه گفت وزارت دفاع آمریکا احتمالا در ده سال آینده با کاهش بودجه بیشتری روبرو خواهد شد. پیشنهاد فعلی کاهش بودجه این وزارتخانه برای دهه آتی، ۴۸۷ میلیارد دلار است.

این طرح به کاهش هزینه های جنگی محدود نبوده و موارد صرفه جویی را در فعالیت های دفاعی کشور، شامل می شود.
لئون پنتا، وزیر دفاع آمریکا، در اعتراض به امکان کاهش بیشتر بودجه نظامی گفت این کار به توان نیروهای مسلح در پاسخگویی به تهدید های احتمالی آتی علیه کشور لطمه می زند.

آقای پنتا افزود: اشتباه نکنید. به هیچ عنوان نمی توانم نیم میلیارد دلار از بودجه دفاعی کم کنم و این کاهش در ۵٠ ایالت تاثیر نگذارد. و علاوه بر آن صریح بگویم نمی توانم بودجه را بدون افزایش ریسک و مخاطرات کاهش دهم.
دولت باراک اوباما برای سال ۲٠۱٣ تقاضای ۵٣۵ میلیارد دلار بودجه دفاعی کرده است. این مبلغ تقریبا ۶ میلیارد دلار از بودجه سال جاری که در آخر ماه سپتامبر به پایان می رسد، کمتر است.
اگر کنگره نتواند در مورد کاهش بودجه بیشتر به توافق برسد ممکن است بیش از ۵٠٠ میلیارد دلار دیگر به طور اتوماتیک از بودجه کاسته شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×