اخبار نساجی

تزریق دوباره پول ارزان به بانک‌های اروپایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تزریق دوباره پول ارزان به بانک‌های اروپایی

بانک مرکزی اروپا برای دومین بار در دو ماه گذشته وام کم بهره به بانک‌های اروپایی داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، شبکه یورونیوز روز پنجشنبه (۳۰ فوریه/ ۱۱ اسفند) تصریح کرد: «ماریو دراگی ، رئیس بانک مرکزی اروپا که معتقد است این بانک نمی‌تواند به طور مستقیم در حل بحران بدهی‌های منطقه یورو ایفاء نقش کند، از طریق محرک‌های اقتصادی سعی در تقویت اقتصاد این منطقه دارد.»
به گفته این شبکه، دو ماه پیش این بانک به ۵۲۳ بانک ۴۸۹ میلیارد یورو وام داد و این بار به ۸۰۰ بانک، مبلغ ۵۲۹ و نیم میلیارد یورو وام با نرخ بهره یک درصد اعطا کرد. بانک‌ها این وجه را می‌توانند با نرخ بهره بالاتری به مشتریان وام دهند و یا اوراق قرضه دولتی بخرند.

بر پایه این گزارش، مدیر بانک انگلستان می‌گوید:” ایده این وام ارزان‌قیمت به بانک‌ها در دراز مدت این است که بانک‌ها این پول را به مشاغل کوچک قرض دهند و این باعث رشد اقتصادی شود. اما این امر تحقق نخواهد یافت. آنچه بانک‌ها به خصوص در کشورهای جنوبی منطقه یورو انجام خواهند داد این است که از این وجه برای جبران و جایگزینی منابع مالی که از بانک خارج می‌شوند استفاده خواهند کرد.”

یورونیوز تأکید کرد: «این در حالی است که بانک‌های اسپانیایی ماه گذشته، بیش از ۲۳ میلیارد یورو در اوراق قرضه دولتی این کشور سرمایه گذاری کردند. بانک‌های ایتالیایی هم در این ماه بیست میلیارد و ششصد میلیون یورو از بدهی‌های دولت را در قالب اوراق قرضه دولتی خریداری کردند.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×