اخبار فرش ماشینی

مرکز ملی فرش منابع درسی دوره های کاردانش را تامین می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سرپرست مرکز ملی فرش ایران از آمادگی این مرکز در حوزه تامین و تقویت منابع انسانی و تامین و تکمیل منابع درسی برای دوره های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، تفاهم نامه همکاری بین معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مرکز ملی فرش ایران روز چهارشنبه به امضا رسید.

در این تفاهم نامه اهدافی همچون توسعه آموزش های مهارتی در هنر – صنعت فرش دستباف، افزایش ارتباط و تعامل میان آموزش های رسمی با نیاز بازار کار و استفاده بهینه از ظرفیت آموزشی مشترک برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در حوزه فرش دستباف دنبال می شود.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران در آیین امضای این تفاهم نامه با تاکید بر شعار امسال که سال اقتصاد و فرهنگ است، گفت: فرش دستباف ایران حامل وجوه مختلف فرهنگی، تاریخی و هنری است و در عین حال نقش های پر رنگ اقتصادی و صادراتی دارد و از این رو نمونه درخور تأملی برای به عینیت درآمدن شعار سال جاری است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حمید کارگر ادامه داد: ما می خواهیم نسل جدید به سنت های دیرین و میراث کهن این سرزمین توجه کند و معتقدیم آموزش و پرورش در برقراری آشتی بین نوجوانان با گذشته های تاریخی در حوزه فرشبافی نقش شاخصی دارد.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به سابقه همکاری ها در تدوین استانداردها و تکمیل و بازنگری در کتب درسی و نیز همراه شدن در توسعه و تجهیز هنرستان ها، اظهار داشت: نگاه ها به حوزه آموزش در هنر – صنعت فرش باید تقویت شود تا دانش آموزان با نگاهی مثبت به آموزش این هنر – صنعت روی آورند.

کارگر امضای این تفاهم نامه را گامی در مسیر پیوند برقرار کردن نسل جدید با فرش ایرانی دانست و اظهار امیدواری کرد: استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش بتواند کمک شایانی به تقویت و توسعه این هنر – صنعت داشته باشد.

در این آیین معاون وزیر آموزش و پرورش نیز با تاکید بر لزوم ارتقای تولیدات کیفی و کارآفرینی مبتنی بر آموزش گفت: تلاش آموزش و پرورش این است که با توجه به تقاضا و نیاز بازار، دانش آموزان را آموزش دهد.

علی زرافشان، با اشاره به توسعه متناسب آموزش با آمایش سرزمین، تصریح کرد: بررسی مناطق فرشخیز و اینکه بدانیم در چه مناطقی آموزش متوسطه بیشتر توان اجرایی دارد و به ارتقای کیفیت فرش در آن استان کمک می کند، از موارد مورد تاکید آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: نیاز ما برآورد نیروی انسانی مورد نیاز با توجه به برنامه توسعه ای مرکز ملی فرش ایران برای هنر-صنعت فرش دستباف کشور است تا در ظرف زمانی برنامه ششم، بدانیم که چه مکان هایی را برای توسعه مدنظر قرار دهیم و استان های هدفگذاری مرکز ملی فرش ایران کجاست تا هم افزایی در منابع این هنر- صنعت کشور داشته باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×