اخبار نساجی

وال استریت ژورنال: عربستان جای نفت ایران را پُر نمی کند

 

وال استریت ژورنال: عربستان جای نفت ایران را پُر نمی کند

یکی از مقامات نفتی عربستان سعودی با بیان اینکه عربستان تمایلی به جایگزینی نفت ایران در بازارهای جهانی ندارد، گفت: عربستان نمی‌خواهد جای نفت ایران را در بازارهای جهانی پر کند و ما هرگز نگفتیم می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال (۱۳ مارس / ۲۳ اسفند) نوشت: این مقام سعودی که خواست نامش فاش نشود افزود: هیچ کس از وضعیت کنونی درخصوص تحریم‌های ایران راضی نیست. نه آمریکا، نه اروپا و نه آسیایی‌ها از این وضعیت راضی نیستند.

مقام ناشناس سعودی افزود: عربستان به تقاضای مشتریان برای نفت بیشتر پاسخ خواهد داد ولی نمی خواهد وارد سیاستهای پشت تحریم ایران شود.

سخنان این مقام سعودی در حالی است که این هفته یک نشست با حضور وزیر نفت ایران در کویت برگزار خواهد شد. این نشست توسط یک سازمان مستقل مستقر در ریاض که با اوپک، آژانس بین المللی انرژی همکاری میکند برگزار خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وال استریت ژورنال نوشت، به نظر می‌رسد این سخنان بیانگر تلاشی از سوی عربستان برای اجتناب از تقابل با ایران در آستانه این نشست باشد.

این در حالی است که وزیر نفت عربستان سعودی پیشتر گفته بود که این کشور آماده جبران هرگونه کاهش در صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌های جدید غرب است.

علی النعیمی – وزیر نفت عربستان سعودی، به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفته بود: تولید ما در حال حاضر روزانه بین ۹.۴ تا ۹.۸ میلیون بشکه است، بنابراین ما ظرفیت مازاد قابل توجهی برای تولید ۱۲.۵ میلیون بشکه نفت در روز داریم.

وی همچنین گفته بود: معتقدم می‌توانیم به راحتی و تقریبا بلافاصله و ظرف چند روز به ظرفیت تولید ۱۱.۴ تا ۱۱.۸ میلیون بشکه نفت در روز برسیم، زیرا تمام آنچه که ما احتیاج داریم اینست که فلکه‌ها را بچرخانیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×