اخبار فرش ماشینی

صادرات یک میلیارد دلاری فرش با تامین اعتبارات دولتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات یک میلیارد دلاری فرش با تامین اعتبارات دولتی

تحقق صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف ایران در سال جاری مستلزم تامین اعتبار ۳۰ میلیون دلاری بودجه برای تبلیغات خارجی و اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای تبلیغات داخلی است.

مهدی کاتب قائم مقام مرکز ملی فرش ایران، با اشاره به آمار افزایشی حجم صادرات در نیمه دوم سال نسبت به آمار سال‌‎های گذشته گفت: برگزاری نمایشگاه فرش دستباف که در مهرماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، باعث می‌شود تا آمار صادرات فرش ایران در نیمه دوم هر سال بالاتر برود.

وی افزود: در این نمایشگاه تجار مختلف از شهرهای گوناگون حضور یافته و سفارشات خود را برای خرید فرش دستباف ایرانی ثبت می‌کنند؛ در نتیجه برگزاری این نمایشگاه تعهدی است برای رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری که برای سال جاری پیش بینی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان ما از همان ابتدا اعلام کردند که تحقق این رقم در گروی الزاماتی است که توسط مرکز ملی فرش عنوان شده بود و قرار بر این بود که آن الزامات را دولت تامین کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: مفهوم تامین این الزامات از جانب دولت این است که قرار بر این بود که دولت ۳۰ میلیون دلار منابع برای تبلیغات فرش در خارج و ۱۰میلیارد تومان هم برای تبلیغات داخلی اختصاص دهد که هنوز با گذشت ۳ ماه از تصویب، این طرح تامین اعتبار نشده است.

کاتب در ادامه درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش در مهرماه سال جاری گفت: نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران از بزرگترین نمایشگاه هایی است که در سطح جهان برگزار می‌شود و از لحاظ حجم، مقدار، تنوع و حضور تجار از کشورهای مختلف می‌توان گفت بزرگ ترین نمایشگاه فرش در دنیا است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×