اخبار نساجی

صنعت پوشاک بنگلادش با تهدیدهای جدی روبرو است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صنعت پوشاک بنگلادش با تهدیدهای جدی روبرو است

صنعت پوشاک بنگلادش به دلیل اعتصاب کارگران کارخانه ها بی ثبات شده است.

صنعت پوشاک بنگلادش با سالانه میلیاردها دلار درآمد به علت هزینه های پایین خود توانسته است توجه برخی از بزرگترین شرکت های پوشاک مطرح در دنیا را به خود جلب کند. با این وجود، بسیاری از خرده فروشان صنعت پوشاک بنگلادش از آن بیم دارند که ناآرامی ها بر سر پرداخت دستمزد و به تاخیر افتادن زمان بار زدن محموله ها، آینده این صنعت را تهدید کند.

کشته شدن یک فعال حقوق کارگری و تبلیغات گسترده در خصوص شرایط غیربهداشتی و غیرایمن در چهار هزار و پانصد کارخانه تولید پوشاکِ بنگلادش نیز شهرت فروشندگان پوشاک در این کشور را به خطر انداخته است. کارخانه های بنگلادش برای شرکت های معروفی مانند تِسکو، وال مارت، جی سی پنی و اسپنسر، پوشاک تولید می کنند. برخی از کارگران در این کارخانه ها ماهانه کمتر از سی و هفت دلار حقوق دارند. در ماه ژوئن نیز سیصد کارخانه در نزدیکی شهر داکا پایتخت بنگلادش به علت اعتصاب کارگران تعطیل شد، تا آنکه دولت بنگلادش و مالکان کارخانه وعده دادند حقوق کارگران را بپردازند و آنها را به بازگشت به سر کار تشویق کردند.

درآمدهای صادراتی بنگلادش سالانه بیست و چهار میلیارد دلار است که صادرات پوشاک هشتاد درصد این بخش را به خود اختصاص داده است. با این وجود، محیط کار در صنعت پوشاک این کشور استانداردهای لازم را ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×