اخبار فرش ماشینی

سازمان ملی فرش پیگیر صادرات فرش به صورت تخصصی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سازمان ملی فرش پیگیر صادرات فرش به صورت تخصصی است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی گفت: سیاست های اتخاذ شده مرکز ملی فرش در راستای تخصصی کردن صادرات صصی استفرش دستباف است.هادی مخملی افزود: فرش دستباف ایرانی از دیرباز به عنوان صنعتی آمیخته با هنر مورد استقبال سایر کشورها قرار گرفته است و جزو محصولات صادراتی به شمار می آید.

وی با اشاره به وضعیت جهانی اقتصاد اظهار داشت: رکود اقتصادی حاکم بر اکثر کشورها باعث شده مرکز ملی فرش در رابطه با گسترش بازارهای هدف و شناسایی بازارهای جدید، اقدامات مثبتی انجام دهد و هیئت های تجاری را به کشورهای مورد نظر اعزام کند.وی در خصوص مشکلات پیش روی این صنعت گفت: تامین نقدینگی از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف است که با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه، این مشکل شدیدتر شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی ادامه داد: فرش دستباف به عنوان یک تولید ملی باید مورد حمایت قرار گیرد و از تسهیلات ارزان قیمت بانکی برخوردار شود تا موانع بازدارنده این صنعت برداشته شود اما تولیدکنندگان و صادرکنندگان نباید صرفا اتکا به حمایت های دولتی و تعرفه ای داشته باشند بلکه باید به ظرفیت سازی و بالابردن توان خود در بهره برداری از مزیت های تولیدی و حضور در بازارهای رقابتی بپردازند.مخملی اظهار داشت: رونق فضای کسب و کار مستلزم دیدگاه جهانی، پویاسازی حوزه تولید و تلاش در رسیدن به بالندگی در اقتصاد مقاومتی است.

وی جایگاه فرش دستباف استان را به دلیل تنوع طرح و سبک در کشور ممتاز دانست و افزود: میزان صادرات فرش دستباف از استان در سال گذشته ۷۵میلیون دلار بوده است که امیدواریم با برگزاری نمایشگاه و تبلیغات برون مرزی، هدف گذاری انجام شده در سال جاری که صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف در کل کشور است محقق گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×