اخبار نساجی

نفت ایران گرانتر از بازار لندن و نیویورک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نفت ایران گرانتر از بازار لندن و نیویورک

قیمت نفت سبک ایران در آسیا در روز دوشنبه به ۱۲۵ دلار و ۵۵ سنت رسید که از نفت خام سبک آمریکا در بازار نایمکس نیویورک و برنت در بازار ICE لندن گران‌تر بوده است.

به گزارش فارس، گزارش جدیدی که امور بین الملل شرکت ملی نفت منتشر کرده است، حاکی است: قیمت نفت سبک ایران در آسیا در تاریخ دوشنبه ۱۲ مارس به ۱۲۵ دلار و ۵۵ سنت رسد که در مقایسه با قیمت ۱۲۵ دلار و ۶۱ سنت روز نهم مارس ۶ سنت کاهش داشته است.

همچنین نفت خام سبک ایران در روز ۱۲ مارس برای عرضه در بازارهای شمال غربی اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقای جنوبی به ترتیب به ۱۲۳ دلار و ۸۳ سنت، ۱۲۱ دلار و ۷۹ سنت و ۱۲۳ دلار و ۵۴ سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.

میانگین قیمت نفت خام صادراتی ایران از ابتدای ماه مارس ۲۰۱۲ میلادی تاکنون حدود ۱۲۲ دلار و ۲۰ سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای آسیا، شمال غربی اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به ۱۲۴ دلار و ۳ سنت، ۱۲۲ دلار و ۴۸ سنت و ۱۲۰ دلار و ۳۹ سنت و ۱۲۲ دلار و ۱۹ سنت معامله شده است.

بنابراین گزارش، قیمت نفت خام آمریکا در این روز به ۱۰۶ دلار و ۳۴ سنت و قیمت نفت برنت در بازار ICE لندن نیز به ۱۲۵ دلار و ۳۴ سنت کاهش یافت.

امور بین الملل شرکت ملی نفت در تحلیل خود از تغییرات قیمت نفت در این روز نوشت: ادامه مشکلات اقتصادی باز هم بر شدت نگرانیها افزوده و فراگیر شدن آن در کشورهای نوظهور بیم کاهش تقاضای نفت را به دنبال آورد. آنچه که در معاملات روز دوشنبه توجه معامله گران را به خود جلب نموده بود وضعیت کنونی ایتالیا و عدم تحقق پیش بینی ها در باره رشد اقتصادی چین بود.

ایتالیا که سومین اقتصاد منطقه یورو محسوب می شود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ با کاهش ۰.۷ درصدی رشد اقتصادی مواجه گردید که ۰.۲ درصد بیشتر از سه ماهه سوم تنزل نشان می داد. این امر مبین وارد شدن به یک رکود اقتصادی است.

این در حالی است که پس از اختصاص مرحله دوم بسته حمایتی به یونان اکنون توجه وزرای اقتصادی منطقه به اسپانیا معطوف شده است. چین نیز موجب ناامیدی هر چه بیشتر سرمایه گذاران شد چرا که این کشور در ماه فوریه بیشترین کاهش کسری تراز تجاری را پشت سر نهاد. این عوامل شبهاتی را در خصوص آینده متزلزل تقاضای جهانی نفت به وجود آورده و منجر به تنزل قیمت آن در بازاهای جهانی شد.

کارشناسان نفتی پیش بینی می کنند که در هفته گذشته ذخیره سازی نفت خام آمریکا ۲.۲ میلیون بشکخ بیشتر شده و در مقابل از موجودی بنزین و فرآورده های میان تقطیر به ترتیب ۱ و ۱.۲ میلیون بشکه کاسته شده باشد.

بنا به اظهارات منابع صنعتی، عربستان سعودی در ماه فوریه روزانه ۹.۴ میلیون بشکه نفت خام تولید نموده که نسبت به ماه ژانویه تغییری نداشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×