اخبار نساجی

صدور محصولات ایرانی به ۱۶۰کشور جهان

 

صدور محصولات ایرانی به 160کشور جهان

 

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از صدور محصولات ایرانی به ۱۶۰ کشور خبر داد و گفت: اولویت های واردات کالا با ارز مرجع تغییر نکرده است.

حمید صافدل با بیان این مطلب افزود: اولویت اول و دوم واردات شامل کالاهای اساسی و دارو و مواداولیه تولید داروست که همچنان با ارز مرجع صورت می گیرد.

وی گفت: در سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی افزایش تنوع سبد صادرات غیرنفتی، افزایش صادرات کالاهای دارای ارزش افزوده بالا و همچنین کاهش خام فروشی در اولویت است و برای ماندگاری در بازار هدف و پایداری صادرات تلاش می کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صافدل افزود: در اواخر سال گذشته واردات برنج باتوجه به تولیدات داخلی و بازار این محصول از اولویت یک خارج شد و مرزنشینان هم از تخفیف خاص برخوردار هستند و نیازی به اختصاص ارز مرجع ندارد.

وی گفت: بقیه اولویت های ۳ تا ۹ از طریق مرکز مبادلات ارزی تامین می شود و اولویت ۱۰ ثبت سفارش نمی شود که در این اولویت عمده کالاها تولید مشابه دارد یا شدت نیاز آن کمتر است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کیفیت اقتصادی صادرات کالاهای غیرنفتی در سالهای اخیر به شدت به سمت ارزش افزوده بالاتر رفته است و با دوره های قبلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×