اخبار نساجی

صنعت‌ توان افزایش دوباره قیمت‌های انرژی را ندارد

افزایش قیمت حامل‌های انرژی در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط کنونی، برای صنعت قابل تحمل نیست. به عبارتی امروز صنعت به هیچ وجه تاب دوباره افزایش قیمت‌ها را ندارد.

ایلنا: دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران شرایط کنونی بخش تولید کشور را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: امروز صنعت ما به واسطه شرایط ایجاد شده در کشور آسیب‌های فراوانی دیده است.

رسول خلیفه سلطانی در گفت‌و‌گو با ایلنا، به بیان مشکلات امروز بخش تولید و صنعت کشور پرداخت و افزود: امروز صنعت با مشکلات بسیاری روبروست، رکود موجود در بازار از یک سو و نوسانات نرخ ارز از سوی دیگر، چالش‌هایی جدی پیش روی صنایع ایجاد کرده است.

وی در خصوص وضعیت فعالان اقتصادی بخش فولاد کشور، عنوان کرد: در حال حاضر بخش فولاد کشور به میزان زیادی در تامین مواد اولیه به واردات متکی و وابسته است، بنابراین نوسانات شدید ارزی کشور در کنار قیمت‌های پایین داخلی، صنعت فولاد را بیش از پیش آسیب پذیر کرده است.

خلیفه سلطان با اشاره به عدم پرداخت سهم تولید و صنعت از درآمد حاصل از اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: شرایط کنونی در کنار نبود حمایت‌های واقعی از صنایع فولادی، منجر به آن شده که بسیاری از تولیدکنندگان ظرفیت خود را کاهش داده و با حاشیه زیان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: عدم معوقات بدهی شرکت‌ها، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، اجرایی نشدن بخشودگی جرایم بنگاه‌های تولیدی و تخصیص نیافتن اعتبارات برای بازسازی خطوط تولید از سوی صندوق توسعه ملی، از جمله مواردی است که در شرایط کنونی بر مشکلات دیگر می‌افزاید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خلیفه سلطان با تاکید بر اینکه امروز صنعت فولاد تنها در حال گذران امور است، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط کنونی، برای صنعت قابل تحمل نیست. به عبارتی امروز صنعت به هیچ وجه تاب دوباره افزایش قیمت‌ها را ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×