اخبار نساجی

پرداخت تسهیلات با اولویت صندوق توسعه ملی به بورسی‌ها

 

پرداخت تسهیلات با اولویت صندوق توسعه ملی به بورسی‌ها

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام انعقاد تفاهمنامه های جدید با بخش صنعت و نفت از بررسی امضای تفاهمنامه های جدید اعطای تسهیلات به بخشهای حمل و نقل و کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا فرزین ظهر در مراسم امضای تفاهمنامه صندوق توسعه ملی و بازار سرمایه کشور گفت: صندوق توسعه دو وظیفه اساسی در اقتصاد بر عهده دارد؛ اولا منابعی که از محل درآمد نفتی به این صندوق می آید باید برای نسل ای آینده حفظ شود و موضوع دوم نیز بحث مشارکت در توسعه ملی در چارچوب محورهای توسعه ای کشور است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در چارچوب اهداف و اساسنامه صندوق مذاکراتی با سازمان بورس برای ورود صندوق به بازار سرمایه و حمایت از شرکت های بورسی انجام دادیم.

فرزین ادامه داد: به دنبال بررسی راهکارهای حضور مستقیم در بازار بورس بر اساس اساسنامه صندوق توسعه ملی هستیم. در روزهای گذشته تفاهمنامه ۱۰ میلیارد دلاری با صنعت و یک تفاهمنامه ۱۴ میلیارد دلاری با نفت منعقد کردیم و برای بخش حمل و نقل و کشاورزی نیز بررسی ها در حال انجام است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه شرکتهای بورسی دارای شفافیت در اولویت دریافت تسهیلات از صندوق قرار دارند، گفت: در اختصاص منابع صندوق باید اولویتهای توسعه ای را مورد توجه قرار دهیم و ما نمی توانیم فقط از واحدهای تولیدی یک منطقه حمایت کنیم.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی بیان داشت: شاخص بازار بورس نمادی از فعالیت اقتصادی در کشور و صندوق از توسعه و بهبود این شاخصها حمایت می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×