اخبار نساجی

عودلاجان صاحب شهر موزه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از ایجاد چندین شهر موزه در تهران خبر داد و گفت: در گام نخست راه‌اندازی شهر موزه عودلاجان در دستور کار قرار دارد.

«محمدحسین فراهانی» در مراسم نکوداشت فرش دستباف ایران با اعلام خبر فوق گفت: تهران شهری با قدمت ۴۷۰ سال است و با راه‌اندازی این شهر موزه‌ها مناطق قدیمی این شهر را زنده خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: من در سرزمینی متولد شده‌ام که در آن فرش و قالی و گلیم با زندگی مردم عجین شده است.

این مقام مسوول با بیان این که موزه فرش ایران در گذشته ساخته شده و زیرساخت‌های آن در زمان ساخت خود مناسب بوده گفت: امروزه این موزه نیازمند تغییراتی است تا با استانداردهای موزه‌ای تطبیق یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان این که ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه است، تاکید کرد:‌ هر شهر و مکانی که دارای موزه باشد از فرهنگ و هنر برخوردار است.

وی در ادامه موزه را نشاندهنده قدمت و دیرینگی هر سرزمینی دانست و تاکید کرد موزه فرش باید به مکانی برای تحقیق و پژوهش تبدیل شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان این که موزه تنها فضایی برای نمایش آثار تاریخی نیست گفت: امروزه شاهد ایجاد سایت‌موزه‌ها،‌ اکوموزه‌ها و شهرموزه‌ها هستیم.

به گزارش میراث آریا، در مراسم نکوداشت فرش دستباف ایران از تعدادی از موزه‌داران فعال سطح استان تهران و اهدا کنندگان فرش دستباف ایران تقدیر شد.

 

دریافت فرم اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×