اخبار نساجی

تلاش استعمار پیر برای غارت نفت سومالی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

تلاش استعمار پیر برای غارت نفت سومالی

بر اساس این گزارش،’دیوید کامرون‘ نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته میزبانی یک کنفرانس بین‌المللی در خصوص موضوع سومالی را برعهده گرفت و خواستار کمک‌های مالی بیشتر و تلاش‌های بیشتر برای مهار تروریسم در سومالی شد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، سایت باراک اوباما ۲۸ فوریه(۰۹ اسفند) نوشت: «یک روزنامه انگلیسی در گزارشی فاش کرد که دولت انگلیس به امید به دست آوردن سهمی در بخش صنعت آتی انرژی سومالی به این کشور کمک‌های بشردوستانه و امنیتی می‌کند.»
بر پایه این گزارش به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به تلاش‌های انگلیس برای تصاحب نفت سومالی اشاره کرد و خبر داده که این کشور به امید به دست آوردن سهمی در بخش صنعت انرژی سومالی به این کشور کمک‌های بشردوستانه و امنیتی ارائه می‌دهد.
بر اساس این گزارش،”دیوید کامرون” نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته میزبانی یک کنفرانس بین‌المللی در خصوص موضوع سومالی را برعهده گرفت و خواستار کمک‌های مالی بیشتر و تلاش‌های بیشتر برای مهار تروریسم در سومالی شد.

این نشست به دنبال دیدار ناگهانی “ویلیام هیگ” وزیر خارجه انگلیس از “موگادیشو” پایتخت سومالی صورت گرفت. هیگ در آن دیدار خود در خصوص “آغاز یک فرصت برای بازسازی سومالی” صحبت کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هم‌اکنون روزنامه گاردین فاش کرده است که گفت‌وگوهایی میان مقامات انگلیسی و شرکای سومالیایی این کشور در خصوص ذخایر نفتی سومالی که در شمال شرقی سومالی کشف شده است، در حال انجام است.
این روزنامه با اشاره به کنفرانس اخیر لندن درباره سومالی افزود: «دولت انگلیس در حال ایجاد رابطه‌ای پرمخاطره و محرمانه با سومالی به خاطر نفت این کشور است.»

“عبدالقدیر عبدی هاشی” یکی از وزرای همکاری‌های بین‌المللی در “پونتلند” واقع در شمال شرقی سومالی است، و قرار است ماه آینده میلادی اولین بخش از ذخایر نفتی این منطقه استخراج شود.
وی تصریح کرد: «ما با شماری از مقامات انگلیسی وارد گفت‌وگو شدیم، برخی از آنها به ما پیشنهاد داده‌اند که در مدیریت این ذخایر نفتی ما را یاری کنند. آنها به ما کمک‌می‌کنند تا ظرفیت افزایش درآمدهای آینده از بخش صنعت نفت خود را سازماندهی کنیم.»

در شرایطی که انگلیس دچار بحران اقتصادی است و مجبور است برای جبران کسری بودجه خود یکسری طرح‌های ریاضتی را اجرا کند، گاردین گزارش می‌دهد که مشارکت انگلیس در صنایع نفت سومالی در آینده برای اقتصاد لندن مفید خواهد بود.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، این مسئله تنها به انگلیس در تلاش برای بهره برداری از نفت سومالی محدود نمی‌شود بلکه یک شرکت کانادایی ماه گذشته اکتشاف نفت در پونت لند را آغاز کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×