مد و پوشاک

هدف اصلی بنیاد ملی مد و لباس ایجاد تعامل بین فعالان عرصه پوشاک است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف اصلی بنیاد ملی مد و لباس ایجاد تعامل و برقراری یک گفتمان واحد بین فعالان عرصه پوشاک است که متاسفانه تا کنون محقق نشده است.

حمید شاه آبادی در مراسم گردهمایی طراحان جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اجرایی بنیاد ملی مد و لباس، بیان کرد: اکنون فاز اول فعالیتهای با تاسیس بنیاد به پایان رسیده و مهمترین وظیفه ما در فاز دوم، برقراری تعامل بین فعالان حوزه پوشاک است که باید تا پایان دولت دهم به نتیجه برسد.

وی افزود: طی یک سال و نیم گذشته، فاز اول از فعالیتهای کارگروه ساماندهی مد و لباس به پایان رسید که شامل فعالیتهای مطالعاتی همچون طرح پارک فناوری مد و لباس، مطالعات اجرایی برای شیوه تعامل میان طراحان و تولید کنندگان و برپایی نمایشگاههای مختلف و برقراری نمایشگاه دائمی مد ولباس اشاره کرد.

شاه آبادی تصریح کرد: در فعالیت های فاز دوم بنیاد ملی مد و لباس در تلاش هستم تا با تعامل میان طراحان و تولید کنندگان، رعایت نظام مشتری محور را در دستور کار قرار دهیم تا مبتنی بر سلیقه مردم و هویت‌های دینی و اسلامی پوششهای کشور را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: در واقع ما به دنبال فضایی برای برقراری گفتمان واحد بین فعالان عرصه پوشاک هستیم که تا کنون به صورت کامل محقق نشده است.

شاه آبادی درباره روند تجاری سازی مدل‌های جشنواره فجر توضیح داد: روز سه شنبه نشستی را با ۷۰ تولید کننده برتر خواهیم داشت تا با حفظ شرایط مالکیت معنوی طراحان، تولید کنندگان را مجاب به سرمایه گذاری کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: تولید کنندگان در این نشست می‌توانند شرایط خود را برای سرمایه گذاری این آثار ارائه کنند و تفاهم‌نامه تولید کنندگان و سپس بنیاد به نمایندگی از طراحان تفاهم نامه ای را در محل نمایشگاه دائمی مد و لباس امضا می کند همچنین به زودی حمایت‌های تبلیغاتی خود را برای موارد انتخاب شده اعلام می‌کنیم تا تولید کننده اثر بتواند انتخاب مورد نظرش را به سودآوری برساند.

رئیس کارگروه ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی در ادامه از برگزاری نمایشگاه مانتو آبان ماه خبر داد و متذکر شد: یکی دیگر از اهداف ما در بنیاد ملی مد و لباس کمک به جامعه طراحان است تا با ایده های خود بتوانند در سال ۹۲، مدل و‌ رنگ سال را بر اساس هویت ایرانی تعیین کنند تا دیگر شاهد القای الگوهای وارداتی در جامعه نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: از این رو نمایشگاه آبان ماه را به منظور تامین پوشاک فصل بهار برگزار خواهیم کرد و مدلهای برتر را طی یک بازه زمانی سه ماهه وارد بازار خرید مردم در اسفندماه می کنیم.

به گفته شاه آبادی این نمایشگاه با موضوع مانتو و تمامی پوششهای مربوط به سر، آبان ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و پوشاک ارائه شده در این نمایشگاه متناسب با فصل اول سال است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه شبکه‌های تبلیغاتی و طراحان لباس سریالها و فیلمهای سینمایی در نوروز می‌توانند از این الگوها استفاده کنند، عنوان کرد: قطعا حقوق طراحان تحت عنوان مالکیت معنوی از سوی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محفوظ است و پروانه صادر شده برای این طرحها از سرقت ایده طراحان جلوگیری می کند.

وی در پایان بیان کرد: این نمایشگاه کاملا داخلی است اما پذیرش آثار طراحانی که در خارج از کشور اقامت دارند در صورتی که منافاتی با الگوهای ایرانی و اسلامی نداشته باشد مانعی ندارد.

بر اساس این گزارش، طی این مراسم سند مالیکت معنوی ۶ ماهه آثار به خانمها آنیتا ریاحی با اثر دانژه، فاطمه سلطانیه با اثر سمیه، زهرا پرند کنی با اثر گلشیفته و دنیا عبدوست با اثر تالان تعلق گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×