اخبار نساجی

چراغ خاموش گمرک در سال جدید: دلیل تاخیر گمرک در ارائه آمار چیست؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چراغ خاموش گمرک در سال جدید: دلیل تاخیر گمرک در ارائه آمار چیست؟

گمرک ایران با وجود گذشت بیش از ۲.۵ ماه از آغاز سال جاری هنوز آمار تجارت کشور را طی امسال منتشر نکرده است.

گمرک ایران طی چند سال گذشته به صورت مرتب آمار تجارت ماهانه کشور را روی سایت خود قرار می‌داد. با این وجود تاکنون گمرک ایران هیچ آماری درباره تجارت کشور در دو ماه نخست سال جاری منتشر نکرده است. آخرین آمار گمرک ایران مربوط به اسفند سال ۱۳۹۰ بوده که هم‌اکنون روی سایت این سازمان قرار دارد.

تاخیر در انتشار آمار تجارت دو ماهه کشور در حالی رخ داده که رئیس کل گمرک ایران به تازگی از تعطیلی ۵۰ گمرک به دلیل غیراقتصادی و غیرفعال بودنشان طی سال جاری خبر داده است.

از سوی دیگر مدیرکل بازرسی کالا و امور صادرات و واردات کالای سازمان ملی استاندارد ایران نیز به تازگی در پاسخ به ایسنا درباره دلیل تاخیر در اعلام رسمی آمار تجارت کشور در سال جاری اظهار کرد: ممکن است این تاخیر به دلیل ماندگاری و انباشت حجم زیادی کالا در گمرکهای کشور باشد که باعث شده که آمار تجارت دیر اعلام شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اگرچه گمرک ایران آماری از واردات و صادرات کشور در دو ماه نخست امسال منتشر نکرده، اما مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت جسته و گریخته در اظهارات و سخنرانی‌های خود به برخی آمارهای صادرات کشور در سال جاری به ویژه صادرات غیرنفتی و محصولات صنعتی اشاراتی کرده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×