اخبار نساجی

آمادگی‌ روسیه برای‌ ساخت نیروگاه در ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت روس اتم حاضر است در صورت به صرفه اقتصادی و سیاسی بودن، به ساخت یک یا دو نیروگاه اتمی در محل نیروگاه اتمی بوشهر به ایران کمک کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از “ایتارتاس”، معاون شرکت روسی “روس اتم” در گفتگو با رسانه ها از آمادگی این شرکت برای کمک به ایران برای ساخت یک یا دو نیروگاه دیگر محل نیروگاه اتمی بوشهرخبر داد.

” نیکلای اسپاسکی” معاون شرکت روس اتم روز سه شنبه اعلام کرد شرکت روس اتم حاضر است در صورت به صرفه اقتصادی و سیاسی بودن، به ساخت یک یا دو نیروگاه اتمی در محل نیروگاه اتمی بوشهر به ایران کمک کند.

وی گفت قطعنامه های شورای امنیت هم ممانعت برای این مسئله ندارد و رایزنی های اولیه در این خصوص در جریان است.

خاطر نشان می شود رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان سه روز پیش از برنامه ایران برای ساخت نیروگاه دوم هزار مگاواتی در بوشهر خبرداد و گفت : موضوع غنی سازی ۲۷ درصدی یک مسئله مورد بحث و تکنیکی بین ایران و آژانس است و به هیچ وجه تخطی محسوب نمی‌شود.

فریدون عباسی خاطرنشان کرد: قصد داریم دو نیروگاه دیگر نیز راه اندازی کنیم و در سال آینده در بوشهر از نوع هزار مگاواتی شروع خواهیم کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه ما سابقه ساخت نیروگاه در کشور را نداشته ایم بیان کرد: باید در این زمینه طراحی را به پایان برسانیم و نیاز به استفاده از نیروهای خارجی داریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×