اخبار نساجی

اعتراض نمایندگان تهران به شیوه اعتبارنامه ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اعتراض نمایندگان تهران به شیوه اعتبارنامه ها

پس از اعتراض پیاپی نمایندگان تهران به عدم قرائت اعتبارنامه هایشان در صحن علنی مجلس و عدم وجاهت اعتراض یک نماینده به اعتبارنامه کل منتخبین مردم تهران ریاست مجلس تنفس نیم ساعته ای را برای ارائه گزارش شعبه از اعتبارنامه نمایندگان تهران اعلام کرد.

به گزارش مهر، در ادامه جلسه روز سه شنبه احمد امیر آبادی نماینده مردم قم با اعلام تذکری در صحن علنی مجلس گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته انتخابات هیئت رئیسه دائم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار داشت اما انجام نشد.
وی ادامه داد: در جامعه این شائبه به وجود آمد که چون اعتبارنامه نمایندگان تهران به تصویب نرسیده است انتخابات هیئت رئیسه برگزار نشده است و نمایندگان تهران نماینده تر از سایر نمایندگان مجلس هستند.

در ادامه حمید رسایی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس کسانی که اعتبارنامه شان به تصویب نمایندگان نرسیده نمی توانند در رای گیری شرکت کرده و یا نامزد انتخابات هیئت رئیسه دائم شوند.

وی افزود: اعتراض یک فرد به اعتبارنامه جمعی از نمایندگان تهران اعتبار حقوقی ندارد و حقوق نمایندگان تهران در شرکت در رای گیری و یا نامزدی هیئت رئیسه را ضایع می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه اعتراض به اعتبارنامه منتخبان حق نمایندگان است خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: اعتراض این افراد به اعتبارنامه همه نمایندگان تهران سوء استفاده از آیین نامه است. شما مسئولیت ویژه داشتید که این موضوع را قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم حل و فصل کنید تا این شائبه به وجود نیاید که نمایندگان تهران نماینده تر هستند.

لاریجانی ریاست موقت مجلس در واکنش به این سخنان رسایی گفت: همه نمایندگان یکسان هستند .

رسایی ادامه داد: برخی در صحن علنی قصد لجبازی دارند. اینکه منتخبان تهران حق شرکت در رای گیری و نامزد شدن برای انتخابات هیئت رئیسه دائم را نداشته باشند اولین حق رای نمایندگان تهران را زایل می کند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ما به دوستان توصیه کرده بودیم که هر چه سریعتر بحث اعتبارنامه ها را تمام کنند اما هنوز گزارش شعبه ۶ به ما نرسیده است و اگر این گزارش تا زمان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم به هیئت رئیسه نرسد دوستانی که اعتبارنامه شان تایید نشده حق رای ندارند.

در ادامه علیرضا محجوب منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری گفت: شکایات و اعتراضات باید به صورت منجز و جزئی باشد نه کلی.

وی خطاب به لاریجانی گفت: بر اساس آیین نامه شما باید اظهار نظر کنید که آیا شکایت یک فرد نسبت به اعتبارنامه کل نمایندگان قابل پذیرش است یا خیر.

رئیس موقت مجلس در پاسخ به اعتراض مذکور گفت: بر اساس آیین نامه مجلس شعب فقط می توانند در مورد اعتبارنامه هایی که مدارک آنها درشورای نگهبان بررسی نشده و یا پس از انتخاب افراد این مدارک ارائه شده است اظهار نظر کرده و رسیدگی کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید شکایت افراد به اعتبارنامه ها منجز باشد گفت: اگر کسی راجع به اعتبارنامه نمایندگان تهران یا هر حوزه انتخابیه دیگری اعتراض داشته باشد باید در خصوص تک تک افراد صحبت کند و ادله ارائه دهد.

در ادامه احمد توکلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آیین نامه کسانی که اعتبارنامه شان به تصویب صحن علنی نرسیده نمی توانند در رای گیری شرکت کرده و حق نامزدی برای هیئت رئیسه دائم هم ندارند.

علی لاریجانی ریاست موقت مجلس در پاسخ به این اعتراض گفت: نصی در آیین نامه در خصوص اینکه افرادی که اعتبارنامه شان به تصویب نرسیده حق نامزدی برای هیئت رئیسه دائم را ندارند، وجود ندارد.

احمد توکلی در واکنش به این اظهارنظر لاریجانی گفت: کسی که حق رای ندارد و اعتبارنامه اش تایید نشده نمی تواند عضو هیئت رئیسه مجلس شود.

منتخب مردم تهران ادامه داد: این مشکل به خاطر اعتراض بنده و چند نفر دیگر به اعتبارنامه برخی منتخبان به وجود آمده است. تقاضا می کنم تنفس بدهید و با معترضان مذاکره کنید . این آقایان اعتراضشان از روی اعتبارنامه سایر نمایندگان تهران برداشته و تنها روی اعتبارنامه بنده بگذارند .

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر توکلی گفت: یک زمان شما مستند به نص حرف می زنید اما یک زمان تحلیل می کنید در سنت فقهی ما وقتی با کتاب، سنت و عقل کشف مراد شد به اجماع توجه نمی شود.

توکلی صبح در آغاز جلسه خواستار رای گیری برای انتخابات هیات رئیسه مجلس پیش از بررسی اعتبارنامه ها شده بود .

در ادامه مهدی کوچک زاده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری گفت: اینکه ظاهر مواد آیین نامه چه می گوید و اینکه شما چه برداشت می کنید یک بحث است اما بحث دیگر این است که در حقیقت یک نماینده در اقدامی واکنشی و نامناسب به اعتبارنامه نمایندگان تهران به صورت جمعی اعتراض کرده است.

وی با بیان اینکه این فرد به اعتبارنامه بنده اعتراض نکرده گفت: اینجا مجلس شورای اسلامی است نه یکی از محلات تهران که گروگان گیری شود اگر برخورد مناسبی با این رفتارها صورت نگیرد باید چهار سال نگران باشیم که یک گروگان گیر در مجلس وجود دارد که هر حرف حقی وجود دارد گروگان گیری می کند.

کوچک زاده خطاب به مردم گفت: این فرد باید توضیح دهد که به چه حقی به پرونده دکتر مرندی که مورد تایید همه ملت ایران است اعتراض کرده . ما با حضور افراد گروگان گیر در مجلس موافق نیستیم.

لاریجانی در پاسخ به این اعتراض گفت: اگر شعبه مربوطه گزارش خود را ارائه داده بود این مشکلات به وجود نمی آمد.

در ادامه محمد کوثری منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند روز اخیر در تهران موضوع بررسی اعتبارنامه نمایندگان تهران را پیگیری کردم، گفت: مشکلی در اعتبارنامه منتخبین تهران وجود نداشته است و باید گزارش شعبه ارائه شده و اعتراض این فرد مورد قبول واقع نمی شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: هیئت رئیسه مجلس وظیفه خود را به خوبی انجام داده است شعبه باید گزارش خود را از اعتبارنامه نمایندگان تهران ارائه می داد.

لاریجانی با بیان اینکه هیئت رئیسه به فرد معترض هم اعلام کرده بود که این کار را نباید بکند و کار نادرستی است گفت: هیئت رئیسه موقت به شعبه بررسی اعتبارنامه ها هم توصیه کرده بود هر چه سریعتر جلسه بگذارند و موضوع را بررسی کنند.

در پایان علی لاریجانی با وجود اعتراض برخی نمایندگان تنفس نیم ساعته ای را در جلسه علنی برای ارائه گزارش شعبه به صحن علنی اعلام کرد تا نمایندگان تهران هم بتوانند در رای گیری هیئت رئیسه دائم شرکت کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×