اخبار نساجی

جریمه ۱۰ میلیاردی گرانفروشان لوازم التحریر

 

 

معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از جریمه ۱۰ میلیارد ریالی گرانفروشان لوازم التحریری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، مجتبی فراهانی گفت: با برگزاری طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس که از تاریخ ۱۵/۱۶/۹۱ آغاز گردید بازرسین سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر فرایند تولید، توزیع، فروش و قیمت لوازم التحریر، کیف و کفش و سایر ملزومات تحصیلی نظارت کامل داشتند.

وی تعداد بازرسی‌های انجام شده تا پانزدهم آبان ماه را ۱۴۴ هزار مورد اعلام و تصریح کرد: در این بازرسی‌ها، بیشترین تمرکز و نظارت‌ها بر کیف، کفش و مانتو مدارس با ۷۶ هزار و ۴۲۹ مورد، دفترچه دانش‌آموزی و لوازم التحریر با ۳۳ هزار و ۷۴۷ مورد و نحوه فعالیت فروشگا‌ه‌های پاییزه و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با ۳۴ هزار و ۱۶۵ مورد بازرسی معطوف شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های متشکله طی این مدت را یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال ذکر کرد و افزود:‌ بیشترین پرونده تخلف مربوط به پوشاک، کیف و کفش با ۷۶ هزار و ۴۲۹ مورد، دفترچه دانش‌آموزی و لوازم التحریری ۲ هزار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و حراجی ها با یک هزار و ۲۲۱ فقره پرنده است که جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی سراسر کشور ارسال گردیده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فراهانی با بیان این که عدم درج قیمت بر روی کالاها، عدم ارایه فاکتور فروش به مشتریان و نداشتن فاکتور خرید و گرانفروشی از عمده‌ترین تخلفات بازار این اقلام محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: شهروندان باید در هنگام خرید به این موارد توجه داشته و اگر فروشنده‌ای حاضر به ارایه فاکتور نشد و یا جنسی را با قیمتی بیش از قیمت مصوب به مشتری عرضه کرد بلافاصله موضوع را به بازرسان اطلاع دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×