اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه شماره یک جهان در بخش فرش ماشینی

گفتگوی اختصاصی با برگزار کننده نمایشگاه فرش و کفپوش استانبول CFE

مجله نساجی در یک مصاحبه اختصاصی با İlhan Ersözlü، مدیر عامل شرکت نمایشگاهی تویاپ، به رویداد و اتفاقات قابل توجهی که در نمایشگاه فرش و کفپوش (CFE) وجود دارد، می پردازد. این نمایشگاه جذاب که حاصل هم کاری با سازمان های معتبری مانند اتحادیه صادرکنندگان فرش استانبول (IHIB) و اتحادیه صادرکنندگان جنوب شرقی آناتولی (GAHIB) است، قصد دارد ترکیه را که قطب جهانی تولید فرش است، به مرکز صنعت فرش تبدیل کند.

ترکیه که به خاطر قدرت تولید و طرح های نوآورانه ای که در بخش تولید فرش دارد، نه تنها به عنوان یک پیشرو در این صنعت بلکه به عنوان یک بازیگر اصلی در بازارهای بین المللی مطرح است. CFE به عنوان یک پلتفرم محوری برای توانمندسازی صنعت فرش ترکیه برای شناخت جهانی، گسترش بازار و افزایش صادرات تلاش میکند.

سفر Tüyap Fuarcılık برای سازماندهی نمایشگاه فرش و کفپوش

ما به عنوان Tüyap با هم کاری اتحادیه صادرکنندگان فرش استانبول (IHIB) و اتحادیه صادرکنندگان جنوب شرقی آناتولی (GAHIB) قصد داریم ترکیه را که قلب تولید فرش جهان است، به مرکزی نمایشگاهی برای صنعت فرش تبدیل کنیم.

ترکیه علاوه بر پیشرو بودن در صنعت فرش و کفپوش جهان با قابلیت‌هایی که دارد و طرح‌ های تولیدی خود، بازیگری کلیدی در بازارهای بین‌ المللی و همچنین قطب برجسته نمایشگاه‌های تجاری خواهد بود. این نمایشگاه به صنعت فرش ترکیه برای رسیدن به جایگاهی پردرآمد در جهان و افزایش سهم بازار و همچنین تعداد صادرکنندگان کمک می کند.

در ۵ سال به نمایشگاه شماره یک جهان در فرش ماشینی تبدیل می شویم

علاوه بر این، ما قصد داریم با کمک تولیدکنندگان فرش بزرگ، متوسط و کوچک در ترکیه، ظرف مدت ۵ سال به نمایشگاه شماره یک جهان در این زمینه تبدیل شویم. تولیدکنندگان برجسته فرش ترکیه از شهرهای مختلف از جمله قازیان تپ، استانبول، اوشاک، مانیسا و ازمیر در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. نمایشگاه ما با نمایش قدرت خود در صنعت فرش ترکیه و جذب هزاران بازدید کننده خارجی به استانبول کمک قابل توجهی به درآمدهای گردشگری خواهد کرد.

نگاهی به سایر رویدادها و نمایشگاه های Tüyap

ما در سطح ملی در نمایشگاه بین المللی منسوجات و دکوراسیون منزل ورشو که در تاریخ ۷ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار می شود، شرکت خواهیم کرد.

نمایشگاه منسوجات خانگی ورشو که در آن اثاثه یا لوازم داخلی، پارچه های تزئینی، پرده، پارچه توری و لوازم جانبی، محصولات نساجی خانگی اتاق خواب، حمام و آشپزخانه، جهیزیه و محصولات فرش برگزار می شود، رویدادی کلیدی است که متخصصان صنایع نساجی و مبلمان خانگی را گرد هم می آورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در طول این نمایشگاه، شرکت کنندگان فرصت تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود را با شرکت ها و کارشناسان در صنایع مربوطه خود خواهند داشت و همچنین فرصت تجارت با خریداران اروپایی را خواهند داشت.

علاوه بر این، در زمینه نساجی، نمایشگاه های IGM و ITM و نمایشگاه بین المللی نخ استانبول را با همکاری شرکت Teknik Fuarcılık برگزار می کنیم.

مصاحبه اختصاصی با İlhan Ersözlü، مدیر عامل Tüyap Fuarlar Yapım A.Ş

تسلط ترکیه در بازار جهانی فرش: داستان موفقیت ۱۷ میلیارد دلاری

ترکیه ۱۷ درصد از بازار فرش جهانی را در اختیار دارد که ارزش آن ۱۷ میلیارد دلار است. ترکیه به دلیل ظرفیت های بالای تولید و واردات، جایگاه خوبی در صنعت فرش ماشینی و دستباف دارد.

این صنعت طی نیمه اول سال ۲۰۲۳ با صادرات ۲۹۱ میلیون و ۳۷۳ هزار متر مربع فرش، یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۸۸۸ هزار دلار درآمد کسب کرده است. تولیدکنندگان فرش ما با صادرات محصولات خود به ۱۸۵ کشور جهان عملکرد موفقی را در سطح جهانی نشان داده اند. شهر غازیانتپ، شهری که تعداد شرکت کنندگان بسیار بالایی در CFE دارد، با سهمی بالغ بر ۸۵۶ میلیون و ۳۰ هزار دلار، پیشروترین شهر با بیشترین سهم در صادرات فرش در ترکیه است.

پیوستن ایران به نمایشگاه بین المللی فرش

ما در تلاش هستیم تا فضای نمایشگاه را به همه کشورهایی که می خواهند در نمایشگاه شرکت کنند اختصاص دهیم. ایران کشوری با ارزش و دارای سابقه درخشان در تولید فرش و یکی از کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه است.

هر کشوری که در نمایشگاه ما شرکت می کند سبب پیشرفت کسب و کار ما می شود. به عنوان CFE، ما مفتخریم که با اطمینان به شرکت کنندگان از ۱۷ کشور، به رشد صنعت فرش کمک می کنیم.

استانبول: مرکز استراتژیک نمایشگاه جهانی فرش و کفپوش

با برپایی این نمایشگاه در استانبول که به خودی خود شهری بی نظیر با موقعیت برجسته در مسیرهای تجاری جهانی، تاریخ غنی و زیبایی های طبیعی است، قصد داریم استانبول را به شهر پیشرو در بازارهای جهانی فرش تبدیل کنیم که روند فرش و صنایع کفپوش سازی  را شکل می دهد. به لطف این نمایشگاه، استانبول به محل تجمع بین المللی صنعت فرش تبدیل خواهد شد. تولیدکنندگان فرش در ترکیه و سراسر جهان از این پس محصولات خود را در استانبول به نمایش خواهند گذاشت

نمایشگاه فرش و کفپوش بر اساس آمار

انتظار داریم بیش از ۳۵۰ شرکت از ترکیه و خارج از کشور در این نمایشگاه شرکت کنند. این نمایشگاه در ۸ سالن به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع برگزار می شود. همچنین بیش از ۱۷ کشور از جمله ایران، ازبکستان، پاکستان، روسیه، اردن، تونس، عربستان سعودی، مصر، لیبی و کویت در این نمایشگاه به عنوان بازدید کننده شرکت خواهند کرد.

استراتژی ها و انتظارات بازاریابی برای نمایشگاه فرش و کفپوش

ما انتظار داریم تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به خصوص از آمریکا، اروپا، شمال آفریقا و اسکاندیناوی وجود داشته باشد و پیش بینی می کنیم امسال بیش از ۲۰ هزار تاجر حرفه ای در بخش فرش و کفپوش از ۵۲ کشور جهان از نمایشگاه بازدید کنند. علاوه بر این، ما معتقدیم که این نمایشگاه باعث افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی صادرات فرش از ترکیه خواهد شد. ما کمپین های بازاریابی موثر در ترکیه و خارج از کشور را اجرا می کنیم تا تعداد بازدید کنندگان مفید و موثر نمایشگاه را بالا ببریم.

ما علاوه بر همکاری با مطبوعات و رسانه‌های بخش، بر روی بیلبوردها تبلیغ می‌کنیم و تبلیغات اینترنتی منتشر می‌کنیم و فعالیت‌های تبلیغاتی بین‌المللی را در خصوص نمایشگاه خود انجام می‌دهیم. ما طیف گسترده ای از فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی فعال داریم، به ویژه در اروپا، آمریکا، منطقه MENA و کشورهای آفریقایی.

CFE به بازیگران صنعت فرش ماشینی و کفپوش جهان فرصتی ایده‌آل برای افزایش علاقه به محصولات خود و ایجاد تأثیر قوی‌تر بر انتخاب‌های بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. نمایشگاه فرش و کفپوش که قصد دارد نمایشگاه شماره ۱ صنعت فرش ترکیه در جهان باشد، بین ۵ تا ۸ دسامبر در مرکز نمایشگاه استانبول پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×