اخبار نساجی

تعطیلی ۳۴ کارگاه استخراج سنگ در نهبندان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان از تعطیلی ۹۰درصد کوره‌های آجرپزی شهرستان به دلیل بالا بودن هزینه‌های تأمین سوخت و نبود کارگر ماهر خبر داد.

بهادری افزود: با تعطیلی ۳۴ کارگاه استخراج سنگ از ۶۷ معدن موجود در شهرستان نهبندان ۲۰۰ کارگر، کار خود را از دست داده‌اند.
وی که در جلسه کارگروه کمیسیون کارگری این شهرستان سخن می‌گفت، بالا بودن هزینه‌های استخراج و حمل و فراوری و واردات سنگهای مصنوعی را دلایل عمده تعطیلی معادن سنگ در شهرستان نهبندان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۵۷۰ کارگر در ۴۳ معدن سنگ فعال نهبندان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان هم با بیان اینکه نباید فرصتهای سرمایه‌گذاری در این شهرستان را از دست داد ضرورت ابلاغ بسته‌های حمایتی از کارفرمایان و کارگران را خواستار شد.

رضا اردنی اعطای تسهیلات به منظور تقویت سرمایه‌گذاری و بالا بردن قدرت رقابت با تولیدکنندگان، اخذ مجوز به‌کارگیری کارگر ماهر خارجی و تغییر سوخت مصرفی از نفت کوره به زغال‌سنگ را راهکارهای حل مشکلات کوره‌داران شهرستان نهبندان عنوان کرد.

سرپرست اداره تأمین‌اجتماعی نهبندان نیز فرار بیمه‌ای کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارگران را از مهمترین مشکلات و چالشهای جامعه کارگری نهبندان دانست و گفت: در حال حاضر هزارو۶۴۷ واحد کارگاهی صنفی، حقوقی، معدنی و پیمانی در نهبندان تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.

صادقی شمار کارگران بیمه شده تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی در نهبندان را تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۳هزار و۴۰۲ نفر اعلام کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×