اخبار نساجی

اشتغال ۱۵درصدی از جمعیت ۳۳ میلیون نفری زنان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اشتغال 15درصدی از جمعیت 33 میلیون نفری زنان

تهران-یک کارآفرین برتر کشور گفت: ۱۵درصد از جمعیت ۳۳ میلیونی زنان در سال ۸۸ در کشور شاغل بودند که هشت درصد آنها در بخشهای غیر دولتی فعالیت می کردند.

‘فاطمه مقیمی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: یکی از مهمترین دلایل ترغیب زنان به سمـت اشتغال، تحولات بوجود آمده درساخـتار اقتصادی جامعه است.

وی در ادامه بیان داشت: چند دهـه قبل، اشاعـه آموزش به سبک جـدید و در نتیجه بالا ‌رفتن سن ‌کار، سبب شد تا خانواده، بخشی از نیروهایی که به بازار کار معرفی می کرد را از دست بدهد و نوجوانان که در گذشته نیروی کار و از منابع درآمد خانواده به‌حساب می‌آمدند به عناصر مصرف کننده تبدیل شوند.

به گفته مقیمی، موضوع یاد شده تعادل‌ مالی خانواده‌ها را از میان برده و سبب شده زنان، بخشی از فرصت‌های اشتغال را برای تامین دستمزدی که در گذشته به فرزندان آنان تعلق می‌گرفت، درخواست کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه بیان داشت: از سوی دیگر، سیاستها و تحولات اقتصادی در دهه‌ های اخیر سبب شده است نسبت هزینه‌ها به در‌آمد تغییر کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که تمایل به کمک به اقتصاد خانواده در زنان افزایش یافته است.

این کارآفرین برتر کشور تصریح کرد: پژوهش ها حاکی از آن است که ۸۱ درصد از زنان، کمک به اقتصاد خانواده را انگیزه خود برای ورود به بازار کار معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: پژوهشگران و روانشـناسان معتـقدند که زنان در ارتبـاطات شغـلی خود علاقمند به ارتـباط با همجنسان خود می باشند و همچنین مشتاق هستند واحد شغلی که مدیریت یا مالکیت آن را به عهده دارند به نحوی به دیگران معرفی کنند.

وی اظهار داشت: با اندکی تامل متوجه خواهیم شد که در این شرایط ساماندهی و معرفی بانوان شاغل نیاز حتمی جامعه ما است.

وی با اشاره به انتشار بانک اطلاعات مشاغل زنان به نام ‘شهربانو ‘گفت: انتشار کتاب یاد شده می تواند گام موثری برای حضور فعال زنان در جامعه باشد به طوری که زمینه را برای حضور اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی آنها سهلتر کند.

وی تصریح کرد: در فاز نخست انتشار شهربانو، نسخه هایی از آن در کشورهای حوزه خلیج فارس جهت بهره برداری هموطنان مقیم و یا اتباع آن کشورها توزیع خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، فراهم شدن امکان دسترسی مردم دیگر کشورها به ویژه ملل مسلمان و بالاخص مردم کشورهای حوزه خلیج فارس به اطلاعات مربوط به مشاغل بانوان می تواند در افزایش تعاملات زنان آن کشورها با جامعه زنان موفق ایران اسلامی موثر باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×