اخبار فرش ماشینی

بررسی وضعیت و جایگاه فرش در دیدار هیات رئیسه اتاق همدان با رئیس مرکز ملی فرش ایران

‏در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی همدان با معاون وزیر بازرگانی و رئیس مرکز ملی فرش ایران، “وضعیت و جایگاه فرش در توسعه مبادلات تجاری و صادرات” بررسی شد.

در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی همدان با معاون وزیر بازرگانی و رئیس مرکز ملی فرش ایران، “وضعیت و جایگاه فرش در توسعه مبادلات تجاری و صادرات” بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران به نقل از اتاق همدان، در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی همدان با “فیصل مرداسی” معاون وزیر بازرگانی و رئیس مرکز ملی فرش ایران به بحث و تبادل نظر پیرامون وضعیت و جایگاه فرش در توسعه مبادلات تجاری و صادرات پرداخته شد.

اعضای اتاق همدان از رئیس مرکزملی فرش ایران خواستار شدند تا با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و اتخاذ تدابیر و شیوه های نو، فرش دستباف ایرانی را به‌عنوان هنر ایرانی و سند ماندگار در حضور در بازارهای بین المللی و صادراتی مورد توجه قرارداده و با توجه به سابقه دیرین استان همدان در تولید و صادرات فرش، آمادگی همکاری در بازاریابی جایگاه اصلی این محصول را اعلام کردند.
در این جلسه پیشنهادات هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن همدان در راه خروج از وضعیت موجود فرش ایران به ریاست مرکزملی فرش ایران ارائه شد.
حمایت از تولید فرش دستباف واستفاده ازیارانه تولید فرش دستباف در راه کاهش قیمت تمام شده و تولید این محصول، پیگیری طرح بیمه درمانی قالیبافان، جلوگیری از شدت عمل در واردات فرشهای دستباف قاچاق به بازارایران، استفاده از ظرفیت‌های موجود و بازاریابی فرش در بازارهای جدید کشورهای علاقمند و در حال توسعه و قطب‌های نوظهوراقتصادی در اروپا وآمریکا و فرهنگ سازی استفاده از فرش دستباف ایرانی واهداء فرش در جوایز بانک‌ها و موسسات مالی واعتباری وتبلیغاتی این محصول ، از پیشنهاداتی بود که دراین جلسه ارائه شد.
“فیصل مرداسی” معاون وزیر بازرگانی و رئیس مرکزملی فرش ایران نیز در این از توجه اتاق بازرگانی همدان به وضعیت فرش دستباف ایرانی ومسائل و مشکلات این محصول قدردانی کرد و گفت: هر چند در ۱۰ سال گذشته حجم ما از بازار یک سوم شده است و بازارفرش در تمامی مناطق یک رکود۱۰ ساله سنگین را طی می‌کند، اماخروج بازارهای اروپایی از رکود تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: خوشبختانه درسال ۸۸صادرات این محصول به نسبت مدت مشابه ازلحاظ حجمی تغییر نداشته است. ضمن اینکه به لحاظ ارزشی۱۳درصد نیزرشدداشته است.طبق آمار درسال ۸۸رقم صادرات فرش دستباف ایرانی ۴۵۰میلیون دلار بوده است.
وی درباره توافق با اتحادیه فرش تهران در برگزاری جشنواره های ملی وبین المللی فرش، پیگیری و حل موضوع بیمه قالیبافان، ارائه طرح لیزینگ فرش دستباف، ارائه طرح اهدای یک تخته فرش به زوج‌های جوان توسط ریاست جمهوری توضیحاتی را ارائه کرد.
مرداسی گفت : در بحث فرش آنتیک بازار در دست ایرانیان است اما عرضه فرش‌های هندی ، رقابت در بازار را برای فرش‌های سبک بسیار دشوارکرده است.
او پیشنهادکرد تا با بررسی بازارهای منطقه و به خصوص ظرفیت کشورهای اسلامی نسبت به بافت فرش‌های یکپارچه و برندسازی دراین زمینه استفاده شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×