اخبار نساجی

فعال‌تر شدن بخش خصوصی در شرایط کنونی از ضروریات است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فعال‌تر شدن بخش خصوصی در شرایط کنونی از ضروریات است

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: تشکل‌ها لازم است پشتیبانی از تولید و صادرات ، کمک به سرمایه گذاری ، توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و تجاری ، استفاده موثر از منابع مالی داخلی و خارجی ، جلوگیری از ورود کالاهای غیرضرور ، برندسازی و حضور در بازارهای جهانی و همچنین تامین و توزیع کالا توجه داشته باشند.

در ابتدای این پیام که در همایش خانه های صنعت ، معدن و تجارت در استان اصفهان قرائت شد، مهدی غضنفری با تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدلله الحسین (ع ) ابراز امیدواری کرده است تا همه پیروان راه ایشان با الگو قرار دادن رفتار و منش آن امام همام ، از برکات و فیوضات مجالس برگزاری عزا استفاده معنوی لازم را برده باشند .

غضنفری همچنین فرارسیدن هفته بسیج را گرامی داشت و تاکید کرد: بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس و سال های پس از دفاع همواره برآن بوده تا در همه عرصه ها پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی سپس تحقق جایگاه ایران در چشم انداز ۱۴۰۴ را مرهون توجه به مولفه های متعددی دانست و گفت : یکی از سیاست های دولت چمهوری اسلامی ایران استفاده از تمام توان بخش خصوصی و تعاونی برای دستیابی به اقتصادی هموار و پویا است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غضنفری گفت : خانه های صنعت ، معدن و تجارت کشور نقش سیستم های خبره در تصمیم گیری ، تدوین و اجرای استراتژی های تولیدی بنگاه های اقتصادی و صنعتی کشور را دارا می باشد به طوری که بنگاه های صنعتی کشور در شرایط اقتصاد مقاومتی قادر خواهند شد از طریق این تشکل ها به مدیریت هزینه ، تولید بهره ورانه ، ارتقای عملکرد و کارایی خود در امر تولید بپردازند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه پیام تصریح کرد: ایجاد انجمن های تخصصی همگن صنعتی ، معدنی و تجاری در استان ها با عضویت بنگاه های اقتصادی و به دنبال آن ایجاد خانه های صنعت ، معدن و تجارت استانی ، ظرفیت مفید ، موثر ومناسبی در تشکل های مذکور با وجود سابقه کوتاه ایجاد کرده است.

غضنفری معتقداست : مردم نهاد بودن و عدم وابستگی به دولت مزیتی انکار ناپذیر ، بستر فعالیت ها و رویکردهای جدیدی با توانمندی بالا می باشد که زمینه واگذاری تصدی گری های دولتی به بخش غیردولتی و بهره مندی از دیدگاه ها و توانمندی های بخش خصوصی را نوید می دهد.

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم به جز همکاری های گسترده با بخش خصوصی و دعوت از تشکل های بخش خصوصی و تعادنی در جلسات تصمیم گیریم مشترک اقداماتی را با هدف قاعده مند کردن همکاری ها مبنای خود قرارداده ، گفت : از آن جمله امضای تفاهمنامه همکاری با خانه صنعت ، معدن وتجارت ایران و برگزاری هم اندیشی های متعدد با تشکل های بخش خصوصی در موضوعات اقصتادی روز کشور بوده که حاکی از برداشتن گام های استوار و بلندی در سال تولید ملی ، حمایت از کارو سرمایه ایرانی است.

غضنفری ادامه داد : براساس بیانات مقام معظم رهبری هم اکنون کشور نیازمند همدلی ،همفکری و مشارکت همه آحاد ملت است بنابراین هم سویی میان تشکل ها و دولت در جهت حل مسائل حائز اهمیت و پایه گذار اقتصاد مقاومتی است .

وی تصریح کرد : با ایجاد تعامل هرچه بیشتر و مثبت تر میان وزارت صنعت ، معدن و تجارت و خانه های صنعت ، معدن و تجارت استان های کشور می توان امیدوار بود که امر خدمت رسانی به مقوله تولید و تجارت ، چابکتر شده و کیفیت آن بهبود یافته و حتی می توان شاهد ارتقای مشارکت تشکل های مردمی تخصصی حوزه تولید و تجارت در انجام امور اجرایی ، سیاست گذاری ها و تصمیم سازی ها بود.

از نظر وی ، می توان ادعا کرد که نقش خانه های صنعت ، معدن و تجارت کشور نقش سیستم های خبره در تصمیم گیری ، تدوین و اجرای استراتژی های تولیدی بنگاه های اقتصادی و صنعتی کشور را دارا می باشد به طوری که بنگاه های صنعتی کشور در شرایط اقتصاد مقاومتی قادر باشند از طریق این تشکل ها به مدیریت هزینه ، تولید بهره ورانه ، ارتقای عملکرد و کارایی خود در امر تولید بپردازند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این پیام می افزاید : به نظر می رسد انعکاس نظر و ایده ها به دولت ،انطباق برنامه ها و اهداف تشکل ها با سیاست های نظام و خدمت دهی به اعضا سه رویکرد مهم در سر لوحه فعالیته ای خانه صنعت ،معدن و تجارت باشد که امید است تا با همکاری و تعاون همه جانبه میان بخش خصوصی و دولت در حوزه صنعت ، معدن و تجارت ، شکوفایی و بلوغ هرچه بیشتر سه حوزه مذکور باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×