مد و پوشاک

ایمنی اسکی‌بازان با کیسه هوای پیشرفته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایمنی اسکی‌بازان با کیسه هوای پیشرفته

 

محققان ایتالیایی سیستم پیشرفته‌ای مجهز به کیسه هوا طراحی کرده‌اند که با پیش‌بینی حرکات ناگهانی و احتمال سقوط، می‌تواند از مرگ و بروز صدمات شدید به اسکی‌بازان جلوگیری کند.

محققان شرکت Dainese که پیش از این سیستم کیسه هوا (ایربگ) پوشیدنی برای موتورسواران طراحی کرده بودند، در پروژه مشترک با فدراسیون بین المللی اسکی، سیستم مشابهی برای اسکی بازان طراحی کردند.

اصلی ترین چالش در طراحی سیستم کیسه هوای پوشیدنی، تشخیص حرکات ناگهانی از حرکاتی است که در هنگام پرش روی می دهد؛ تیم طراحی برای ایجاد پایگاه داده حرکات مرتبط با اسکی، بیش از ۱۶۰ پرش را در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آنالیز بسیار دقیق داده های جمع آوری شده توسط حسگرهای داخلی و داده های مقایسه ای از فیلم مسابقات پرش، به طراحی یک الگوریتم هوشمند پیش بینی حرکات ناگهانی منجر شد.

سیستم کیسه هوا D-Air بشکل جلیقه پوشیدنی طراحی شده است که اسکی باز آن را براحتی روی لباس به تن می کند؛ با کمک سه شتاب سنج یکپارچه، ژیروسکوپ به همراه یک واحد موقعیت یاب (GPS)‌ و یک ریزپردازنده، حرکات ناگهانی شناسایی شده و از الگوریتم خاصی برای تشخیص احتمال بروز سانحه استفاده می‌شود.

مرحله باز شدن کیسه هوا پس از تشخیص بروز خطر تنها در ۴۵ میلی ثانیه انجام شده و از گردن، شانه و قسمت ترقوه اسکی باز محافظت می شود.

محققان به دنبال کاهش وزن سیستم کیسه هوای پوشیدنی اسکی بازان هستند و انتظار می‌رود که این محصول همزمان با مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×