اخبار فرش ماشینی

دفتر نساجی و پوشاک آمادگی دارد تا در راستای حل مشکلات صنایع نساجی اقدامات لازم را صورت دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دفتر نساجی و پوشاک آمادگی دارد تا در راستای حل مشکلات صنایع نساجی اقدامات لازم را صورت دهد

 

 حضور مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران:
دفتر نساجی و پوشاک آمادگی دارد تا در راستای حل مشکلات صنایع نساجی اقدامات لازم را صورت دهد

هشتصد و دهمین نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با حضور آقای دکتر مردانی، مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت و اکثر اعضای هیأت‌مدیره روز یکشنبه مورخ ۲۴ آذر ماه در محل ساختمان شماره ۲ انجمن برگزار شد و اهم مشکلات حال حاضر صنایع نساجی و پوشاک کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، مهندس علیرضا حائری، دبیر و عضو هیأت‌مدیره انجمن اظهار داشت که ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت طی روزهای اخیر گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود را ارائه کرده‌اند که در میان اقدامات آن‌ها، برخی از بخشنامه‌های مخل تولید لغو گردیده و برخی دیگر در دستور کار قرار دارد. وی اظهار داشت که لازم است برنامه‌ها و راهکارهای دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت نیز برای خروج از رکود فعلی بازار منسوجات، تأمین نقدینگی واحدها و مشکلات دیگر نیز برای صنعتگران مشخص گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آقای مهندس مروج، ریاست هیأت‌مدیره انجمن صراحتاً اعلام نمودند که توقع فعالان صنایع نساجی کشور از دفتر نساجی و پوشاک بیش از این بوده و با توجه به تخصص و تعهد مدیرکل این دفتر انتظار داریم که عملکرد مشخص‌تری از دفتر مذکور مشاهده نماییم. وی خاطرنشان ساخت که انجمن صنایع نساجی ایران آمادگی دارد در راستای شناسایی، پیگیری و حل مشکلات مربوط به این حوزه صنعتی، کمافی‌السابق نهایت همکاری و پشتیبانی را از دفتر مذکور به عمل آورد.

در ادامه این نشست برخی از اهم مشکلات صنایع نساجی و پوشاک کشور توسط هیأت‌مدیره مطرح گردید که از آن بین می‌توان به مواردی همچون بروکراسی شدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه صدور مجوز جدید سرمایه‌گذاری، تعرفه واردات مواد اولیه صنعت از جمله الیاف پنبه و اکریلیک، قانون تردد وسایل نقلیه خارجی بابت پرداخت عوارض ۱۰ درصدی جهت حمل و نقل کالاهای وارداتی توسط کشتیرانی خارجی، مشکلات واحدها در بازپرداخت تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی و عدم اجرایی شدن بخشنامه مربوط به دو برابر شدن زمان بازپرداخت توسط بانک‌ها، عدم اجرای گشایش اعتبار ۳۰ درصدی توسط بانک‌های عامل، لغو معافیت ماده ۱۲۱ قانون امور گمرکی، مشکلات ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بطور ناقص و جریمه سنگین واحدها توسط دارایی به دلایل غیرمنطقی، واردات بی رویه پارچه به کشور به دلیل منطقی نبودن معادل ریالی حقوق ورودی آن‌ها و همچنین اجرای قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر محصولات صنعتی برای مواد اولیه و کالاهای واسطه صنایع اشاره کرد.

آقای دکتر مردانی ضمن تقدیر از دعوت هیأت‌مدیره برای برگزاری این نشست، به جلسه مورخ ۹۲.۰۸.۱۶ هیأت‌مدیره انجمن با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره داشته و عنوان کرد که در نشست مذکور وزیر اعلام نمود که آمدگی دارد در زمینه حل مشکل مربوط به مشکلات بانکی واحدها، عوارض کشتیرانی و مشکلات عرضه محصولات پتروشیمی با صنعتگران همکاری نماید. وی ادامه داد که دفتر نساجی آمادگی دارد موارد منعکس شده در این خصوص را پیگیری نماید.

وی در رابطه با حقوق ورودی الیاف پنبه اعلام کرد که در شرایط فعلی حقوق ورودی الیاف مذکور در نیمی از سال ۲درصد و در نیم دیگر سال ۶ درصد می‌باشد و این در حالی است که اغلب واردات الیاف پنبه باکیفیت از کشور ازبکستان صورت می‌گیرد و ۶ درصد مذکور به ۴ درصد تقلیل می‌یابد. با این وجود و در صورت اعلام درخواست از سوی انجمن مبنی بر کاهش حقوق ورودی مربوطه، دفتر نساجی موضوع را پیگیری خواهد نمود.

دکتر مردانی در خصوص حقوق ورودی الیاف اکریلیک نیز خاطرنشان کرد که با برقراری مجدد معافیت‌های موضوع ماده ۱۲۱ قانون امور گمرکی، مشکل مذکور مرتفع خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که معافیت‌های مذکور از ابتدای سال ۹۳ مجدداً برقرار گردد.
ایشان در رابطه با معادل ریالی حقوق ورودی منسوجات اظهار داشت که مشکل پایین بودن ارزش‌های ریالی فعلی بسیار منطقی است لیکن در حال حاضر افزایش ارزش‌های مذکور توسط کمیسیون ماده یک مورد قبول واقع نمی‌گردد و در صورت تمایل صنعتگران می‌توان در راستای حذف آن‌ها اقدام کرد که احتمال کم‌اظهاری منسوجات در گمرکات را افزایش خواهد داد.

در پایان این نشست، حاضرین ضمن مثبت ارزیابی کردن اینگونه نشست‌های هم‌اندیشی فیمابین دفتر نساجی و پوشاک و انجمن صنایع نساجی ایران، خواستار برگزاری مداوم آن بطور ماهیانه شدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×