اخبار فرش ماشینی

هیات تجاری سین کیانگ چین به مازندران آمد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هیات تجاری استان سین کیانگ چین سه شنبه برای عقد قرارداد سرمایه گذاری در صنعت نساجی و سایر زیرساخت ها به مازندران سفر کردند .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران روز سه شنبه گفت که مهمترین محورهای همکاری دو جانبه بین مازندران و استان سین کیانگ چین نوسازی و بهسازی صنعت نساجی در این خطه از شمال کشور است .

محمد محمدپور عمران با اشاره به اینکه صنعت نساجی مازندران از قدیمی ترین صنایع نساجی کشور به شمار می رود ، ادامه داد : در صورت توافق با هیات تجاری استان سین کیانگ چین ، سرمایه گذاران این استان در این حوزه در مازندران سرمایه گذاری خواهند کرد .

وی ادامه داد : با توجه به ابراز علاقمندی هیات تجاری استان سین کیانگ چین برای شراکت تجاری با سرمایه گذار ایرانی در حوزه های مختلف به ویژه صنعت نساجی مازندران می بایست از این فرصت استفاده شود .

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران به مصوبه قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی در ایران مبنی بر واگذاری زمین و معافیت های مالیاتی اشاره کرد و افزود : این مصوبه مهمترین مشوق برای سرمایه گذاری خارجی در کشور به شمار می رود .
وی ادامه داد : در شرایط فعلی مشکلی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور وجود ندارد و قانون نیز ضمانت های لازم را برای این سرمایه گذاران برای برگشت سرمایه و انتقال سود سرمایه گذاری به کشورشان پیش بینی کرد.
وی همچنین با اشاره به ارتباط ریلی ایران با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان گفت : در صورت تمایل سرمایه گذاران استان سین کیانگ چین می تواند این شبکه ریلی از طریق قزاقستان به این استان شمالی چین متصل شود .

محمد پور اتصال این خط ریلی به استان سین کیانگ چین را زمینه ساز کاهش هزینه های حمل و نقل و انتقال کالا از این استان به مازندران و بالعکس دانست .
این دومین هیات تجاری چینی است که در کمتر از یک ماه گذشته برای انعقاد قرارداد های تجاری و اقتصادی به مازندران سفر می کنند.
سین کیانگ یا شین جیانگ نام ناحیهٔ خودمختار بزرگی در باختر جمهوری خلق چین است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این هیات ۲۰ نفره تجاری استان سین کیانگ چین سفر سه روزه به ایران را از روز گذشته آغاز کرد و صبح امروز وارد مازندران شدند .
بیش از ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای ۲۲ طرح اقتصادی در مازندران در حال اجرا است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×