اخبار فرش ماشینی

فرش مشهد اردهال و موفقیت در دموتکس ۲۰۱۳ هانوفر آلمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش مشهد اردهال و موفقیت در دموتکس 2013 هانوفر آلمان

 

رحمان سعیدی – شرکت فرش سروش پایتخت – نائب رئیسه اول اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران

 

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن::: شرکت فرش مشهد اردهال از جمله شرکت هایی است که با تلاش و کوشش و تکیه بر تجربه دانش و توان بالای مدیریت و پرسنل خود توانسته در سالهای اخیر در بازار های داخلی و خارجی خود را مطرح کند. حضور این شرکت در سه دوره اخیر نمایشگاه دموتکس هانوفر نیز نشان دهنده تفکر قوی مدیران این شرکت است. در سالهای قبل نیز شاهد حضور شرکت کنندگانی از شهرستان کاشان و آران و بیدگل در نمایشگاه دموتکس بوده ایم اما حضور مقطعی و منقطع نشان دهنده عدم برنامه ریزی صحیح و شناخت دقیق از بازار است. اصولا تجارت و به ویژه موفقیت در بازارهای جهانی شباهت زیادی به کار کشاورزی دارد. چرا که باید ابتدا دانه یا بذر سالم و مرغوب را کاشت و با صبر و استقامت و البته مراقبت و دانش به پایش نشست تا بار بدهد. بنابراین لذت چیدن میوه شیرین در صبر و برنامه ریزی مداوم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غرفه فرش مشهد اردهال امسال پذیرای علاقمندان زیادی از ایران و جهان بود. غرفه  این شرکت با طاقی در میان به نوعی تداعی کننده معماری و طاق های خانه های قدیمی کاشان نیز بود. غرفه شرکت فرش مشهد ارهال در سالن ۴ نمایشگاه قرار داشت. در زیر مصاحبه کوتاهی با آقایان حمیدرضا مشیری و رحمان سعیدی را از نظر می گذرانید.

 

هدف شما از شرکت در سه دوره متوالی نمایشگاه دموتکس هانوفر چیست؟

انگیزه اصلی ما حضور در بازارهای جهانی است چرا که فرش زائیده فرهنگ و هنر ایرانی است. ما با هدف صادرات آمده ایم و اینکه فکر و تفکر ایرانی را به جهانیان عرضه کنیم. امسال سومین سال حضور خود در دموتکس هانوفر را تجربه می کنیم. سال اول نمایشگاه جاذبه چندانی برای ما نداشت چرا که برای ورود به بازار جهانی باید به طور مداوم در آن حضور داشته باشید تا مشتریان خود را پیدا کنید. در سال دوم بیشتر با مشتریان آشنا شدیم و آن ها نیز اشراف کاملی بر ایده ها، کارهای جدید و توان تولیدی وصادراتی  ما پیداکردند و نتیجه بهتری گرفتیم و امسال هم بسیار امیدواریم که بتوانیم نتیجه خوبی از این حضور بگیریم.

 

{access !public}

آیا محصولات شما در این نمایشگاه از نظر کیفیت، رنگ بندی و نقشه و … با شرکت های رقیب ترک و بلژیکی قابل رقابت است؟

از لحاظ کلی محصولاتی که در نمایشگاه ارائه کردیم دارای بالاترین تکنولوژی نساجی روز دنیاست و به طور قطع می توانیم بگوئیم که هیچ شرکتی چنین فرش هایی با این تراکم و کیفیت را ندارد. ما فرش های پلی استر با تراکم ۳۰۰۰ را عرضه کرده ایم که محصول ماشین HCP 700 شانه است. واقعاً سلیقه ایرانی را هر بازدیدکننده ای می پسندد و به واسطه پشتوانه فرش دستباف نظر بسیار خوبی بر روی طرح و نقشه های فرش ماشینی ایران دارند. از لحاظ کلی دید بسیار مثبتی وجود دارد و به کرات مشتریان فرش های ما را با فرش دستباف اشتباه می گیرند.

شاید اگر دوستان ما از نزدیک از این نمایشگاه بازدید نکنند این را باور نکنند اما به جرات می توانم بگویم فرش های بافته شده در ایران از نظر کیفیت، طرح و نقشه و خلاقیت و نوآوری، رنگ بندی و … به راحتی با فرش های ترک، بلژیک و … قابل رقابت است. مشکل اصلی ایرانی ها عدم حضور در بازارهای جهانی و نداشتن ارتباطات بین المللی است. حتی شرکت های خارجی در بعضی موارد با برندهای شرکت های ایرانی در این نمایشگاه حاضر می شوند و اسم فرش های آن ها هم تماماً ایرانی است. باید تولیدکنندگان داخلی به خودشان بیایند و حضور شایسته تر در این رویداد بزرگ داشته باشند. شاید خیلی از شرکت های ایرانی توان مالی و فنی حضور در دموتکس را داشته باشند اما هنوز به خود این جرات را نداده اند.

 

چه محصولاتی را در اینجا ارائه کرده اید؟

ما در سبد کالایی خود سعی کرده ایم انواع سلیقه های بازار را تامین کنیم. فرش های پلی استر، فرش های اکریلیک، ویسکور و پلی پروپیلن را عرضه کرده ایم و تقریباً  تقاضا برای همه این فرش ها در نمایشگاه وجود دارد. کشورهای عربی، شوروی، عربستان، قزاقستان، داغستان، روسیه، ژاپن و چند کشور دیگر هنوز علاقه زیادی به مصرف اکریلیک دارند.

 

چه برنامه ای برای سال بعد دارید؟

ما اعتقاد داریم حضور مستمر در بازارهای جهانی ضامن موفقیت ما خواهد بود. بنابراین با تمام هزینه هایی که متقبل می شویم به یافتن ارتباطات بین المللی قدرتمند بسیار امیدوار هستیم. بنابراین تمام سعی خود را برای حضور در نمایشگاه سال بعد یعنی دموتکس ۲۰۱۴ هم به کار خواهیم بست. باز هم به تولیدکنندگان ایرانی توصیه می کنم از این فرصت ها برای ورود به بازراهای صادراتی استفاده کنند و در نمایشگاه های منتخب خارجی مانند دموتکس هانوفر شرکت کنند.

البته شرکت ها نباید از روی جو زدگی و بدون برنامه و مطالعه در اینجا حاضر شوند چرا که در این صورت هزینه های زیادی بر آن ها تحمیل خواهد شد. اما اگر بتوانند بررسی دقیقی روی بازار داشته باشند و همه لوازم را فراهم کنند حضور در بازارهای جهانی می تواند سودهای قابل توجهی هم داشته باشد.

 

چه طرح ها و نقشه هایی را در نمایشگاه عرضه کرده اید؟

اغلب نقشه ها طرح های کلاسیک و سنتی ایرانی است. البته طرح های مدرن و به روز را هم در بین محصولات خود داریم.

 

علت موفقیت شرکت فرش مشهد اردهال در سال های اخیر چیست؟

شرکت فرش مشهد اردهال مدیران برجسته ای دارد و همیشه سعی کرده اولین و به روز ترین باشد.

مشهد اردهال یکی از اولین شرکت های واردکننده ماشین آلات ۷۰۰ شانه در ایران بود. ما جزء اولین شرکت هایی بوده ایم که فرش اکریلیک ۲۱۰۰ را تولید کردیم.  همچنین فرش های پلی استر ۳۰۰۰ در این نمایشگاه یکی از محصولات خوب ماست. خوشبختانه در سه سال حضور مداوم در نمایشگاه فروش و صادرات خوبی هم در سطح جهان داشته ایم. سعی ما بر این بوده که همیشه در صنعت فرش ماشینی جهان به روز باشیم و سلیقه های بازار های جهانی را درک کنیم.

غرفه ما امسال ۲۰۰ مترمربع است و محصولات دو شرکت مشهد اردهال و فرش سروش پایتخت را عرضه کرده ایم. در این غرفه فرش های ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰، ۵۰۰ شانه تراکم ۱۰۰۰، ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ فرش های شنل و VTR بافت ویسکوز داریم که سال ها وابسته به ترکیه و بلژیک بودیم و خوشبختانه امروز با کیفیت بسیار بالاتر در شرکت ما تولید می شود.

{/access}

مجله نساجی کهن

بهنام قاسمی – ۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×