اخبار نساجی

تعرفه‌های واردات در سال ۹۴ ابلاغ شد + جدول کامل تعرفه‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

معاون اول رییس‌جمهور تعرفه‌های جدید واردات برای سال ۱۳۹۴ را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه ۲۷ اسفندماه سال ۹۳، با مصوبه خود، تعداد طبقات تعرفه‌ای واردات را از ۱۴ به ۱۰ طبقه کاهش داد تا تجارت سهل‌تری را پیشِ‌روی تجار ایرانی قرار دهد.

بر اساس مصوبه دولت، در سال ۹۴ باز هم واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است و واردات کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی نیز با تعرفه ۴۰درصدی مجاز است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در ابلاغیه‌ای که در دهم فروردین ماه سال ۹۴ داشته، جزئیات مقررات واردات و صادرات را ابلاغ کرده است.

متن کامل ابلاغیه جهانگیری به‌شرح زیر است:

“وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت ــ امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی

هیئت وزیران در جلسه ۲۷/۱۲/۹۳ به پیشنهاد شماره ۲۷۱۳۴۱/۶۰ مورخ ۲۶/۱۲/۹۳ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به‌استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ ــ تعداد طبقات تعرفه‌ای کلیه ردیف‌های تعرفه جداول پیوست آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات از ۱۴ طبقه به ۱۰ طبقه به‌شرح جدول زیر کاهش می‌یابد:

 

 

۲ ــ مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی (۱۰۶۴) ردیف تعرفه همراه با حذف، ایجاد و اصلاح ردیف تعرفه‌های مربوط به شرح جداول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌گردد. با اعمال این اصلاحات، مجموعه جداول پیوست آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات با رعایت ماده ۱۱ آن آیین‌نامه اجرایی از اول فروردین ماه سال ۹۴ قابل اجرا می‌باشد.

۳ ــ ثبت سفارش ورود کالاهای گروه ده به‌استثنای خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی با ارز متقاضی مجاز است و میزان سود بازرگانی کالاهای یادشده، دو برابر می‌شود.

۴ ــ این تصویب‌نامه جایگزین تصویب‌نامه شماره ۱۶۱۲۹۱/ ت۱۵۷۱۲ ه مورخ ۲۸/۱۲/۹۳ می‌شود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×