اخبار فرش ماشینی

فرش ماشینی کاشان به اروپا صادر می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش ماشینی کاشان به اروپا صادر می شود

 

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کاشان از صادرات کالاهای تولیدی این منطقه به کشورهای اروپایی و کانادا خبر داد.

محمود تولایی اظهار داشت: انواع فرش ماشینی، لوازم خانگی، لنت خودرو، گلاب و عرقیات گیاهی، محصولات کاشی گرانیتی و انواع نخ به کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا، ژاپن، آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس، خاورمیانه، ترکیه، نیوزیلند، روسیه، عراق و افغانستان صادر می شود.

وی با بیان اینکه کاشان قطب فرش ماشینی کشور است، افزود: بالغ بر ۷۵ درصد فرش ماشینی کشور با حدود ۷۵ میلیون متر مربع، در کاشان تولید می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کاشان اضافه کرد: بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از این کالا به خارج از کشور صادر می شد اما در حال حاضر این میزان کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ درصد از مواد اولیه مصرفی در صنعت فرش، وارداتی است، تصریح کرد: متاسفانه تامین این بخش از مواد اولیه با مشکلات ارزی روبروست.

تولایی یادآور شد: واحد تولید کربنات کلسیم در این منطقه، با ظرفیت هزار تن بزرگترین تولیدکننده این محصول در دنیاست.

وی با اشاره به وجود حدود هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در این منطقه، گفت: حدود ۴۰ هزار نفر در این واحدها به کار مشغولند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کاشان افزود: حدود ۲۰۰ واحد هم در حال احداث هستند که در حال حاضر بین  ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، رکود اقتصادی و مشکلات ارزی باعث شده است فعالیت بعضی از  واحدهای تولیدی کاشان محدود شود.

تولایی با بیان اینکه بیشتر واحدهای منطقه تمام تلاش خود را برای رعایت قواعد زیست محیطی به کار می گیرند تا از آلودگی آب و خاک جلوگیری کنند، اظهار داشت: واحدهای منطقه برای رفع مشکلات زیست محیطی از کارشناسان دانشگاهی و اداره محیط زیست کمک می گیرند. وی افزود: بعضی از واحدها مثل تولید سیمان  هم به عنوان واحد سبز معرفی شده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×